تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۰۸۶۵۲
مدیر جهاد کشاورزی جویبار از پرداخت 90 درصد خسارت سیل کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون خسارت 2 هزار 166 پرونده سیل پرداخت‌شده است.
۰
plusresetminus
90 درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ سیل را دریافت کردند
به گزارش بلاغ، علی شعبانی در جلسه شورای آب کشاورزی شهرستان جویبار اظهار کرد: اگر مشکلاتی که در سال‌های کم‌آبی داشتیم حل نشود در سال‌های پرآبی نیز دچار مشکل خواهیم شد.
 
وی بابیان اینکه بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌های شهرستان لایروبی شدند اظهار کرد: اما در بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌ها کشاورزان با نصب لوله‌های بتنی کم‌عرض و کاهش خروجی آب در زمان بارندگی موجب آب‌گرفتگی و زیرآب رفتن مزارع و باغات شده است که این موضوع باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
 
مدیرجهادکشاورزی جویبار از پرداخت 90 درصد خسارت سیل به کشاورزان جویباری خبر داد و گفت: از دو هزار و هفت صدوبیست و چهار پرونده خسارت سیل ابتدای سال  90 درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ ناشی از سیل را دریافت کردند و مقدار باقی‌مانده به دلیل نقص نقشه‌های هوایی و ارسال مجدداً مدارک به‌زودی خسارت خود را دریافت می‌کنند.
 
شعبانی تصریح کرد: از 3 میلیارد و 113 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی‌شده تاکنون یک میلیارد و 490 میلیون ریال پرداخت و همچنین 26 میلیارد و 958 میلیون ریال وام بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت‌شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: مزارعی که از قبل بیمه بودند در همان ماه‌های اول خسارت خود را دریافت کردند و با توجه به اینکه مزارع و باغات جویباری هرساله دچار خسارت می‌شود بیمه می‌تواند کمک خوبی برای جبران خسارات کشاورزان باشد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴