کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کسبه بازار آجیل:

آجیل در حال حذف شدن از سبد خانوار مردم است/قیمت انواع آجیل 2 هفته مانده به یلدا

18 آذر 1398 ساعت 10:45

یکی از کسبه‌های فعال بازار آجیل در استان در خصوص وضعیت بازار آجیل می‌گوید: دیگر آجیل از سبد خانوار مردم در حال حذف شدن است و این نکته را خود مشتریان هم در لا‌به‌لای خریدشان به ما می‌گویند.


به گزارش بلاغ، در یکی دو هفته مانده به بزرگ‌ترین شب سال، سری به بازار آجیل می‌زنیم تا جدا از رصد قیمت انواع آجیل، ببینیم تا چه اندازه این کالا، جای خود را در سبد خرید مردم حفظ کرده است.

محمد اعلایی یکی از کسبه‌های فعال بازار آجیل در استان در خصوص وضعیت بازار آجیل می‌گوید: دیگر آجیل از سبد خانوار مردم در حال حذف شدن است و این نکته را خود مشتریان هم در لا‌به‌لای خریدشان به ما می‌گویند.

وی افزود: البته قیمت‌ها هم خیلی با قبل فرق کرده است؛ هر چند به لحاظ ریالی شاید مثل سال گذشته، پول دست کاسب را بگیرد اما حجم خرید مردم خیلی خوش‌بینانه به یک‌سوم قبل رسیده است.

این فعال صنفی بازار آجیل خاطرنشان کرد: طی این روزها هم با افزایش قیمت دلار، برخی از اقلام به ویژه بادام هندی و درختی که صادراتی هستند، تا 10 درصد افزایش قیمت داشتند و به نظر نمی‌رسد برای شب یلدا، تغییری در نرخ داشته باشیم.

اعلایی در خصوص قیمت حال حاضر انواع آجیل در بازار مازندران اعلام کرد: قیمت حال حاضر هر کیلو پسته احمد آقایی در بازار بین 135 تا 165 هزار تومان، پسته فندقی بین 120 تا 140 هزار تومان، بادام هندی 170 تا 180 هزار تومان، بادام درختی 140 تا 150 هزار تومان و بادام زمینی نیز هر کیلو 45 تا 55 هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت  هر کیلو آجیل مخلوط بسته به کیفیت آن بین 90 تا 110 هزار تومان و آجیل 4 مغز نیز بین 130 تا 140 هزار تومان است.

به گفته این کسبه، قیمت هر کیلو تخمه سیاه در بازار بین 35 تا 40 هزار تومان و هر کیلو تخمخ کدو نیز 50 تا 60 هزار تومان است.

مزنه قیمتی بازار نشان می‌دهد که شب یلدا امسال، گران برای خانوارها آب می‌خورد و افزایش قیمت هر ساله این اقلام تنها سفره خانوارها را کوچک‌تر از قبل و دور همی‌ها را کم‌تر می‌کند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 408651

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408651/آجیل-حال-حذف-شدن-سبد-خانوار-مردم-قیمت-انواع-2-هفته-مانده-یلدا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com