کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتیوپی در دریای سرخ پایگاه نظامی احداث می‌کند

17 آذر 1398 ساعت 12:10

نیروی دریایی اتیوپی تصمیم دارد یک پایگاه نظامی در سواحل جیبوتی مشرف به دریای سرخ و خلیج عدن احداث کند.


به گزارش بلاغ نیروی دریایی اتیوپی در تدارک برای احداث پایگاه نظامی در سواحل جیبوتی مشرف به خلیج عدن است و مقر فرماندهی دریایی آن نیز در شهر ساحلی «بحر دار» واقع در شمال غربی اتیوپی به فرماندهی سرهنگ «کندو جیزو» خواهد بود.
در همین ارتباط یک هیأت نظامی اتیوپی از سواحل جیبوتی بازدید کرد تا از مناطق ساحلی شمال خلیج تاجورا در این کشور و نیز شهرک ساحلی اوبیخ که قرار است پایگاه دریایی اتیوپی در نزدیکی آن احداث شود، اطلاع یابد.
طبق گزارش وبگاه «الصومال»، «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی در اکتبر گذشته به جیبوتی سفر کرد و در دیدار با «اسماعیل عمر جیلی» رئیس‌جمهور جیبوتی موضوع احداث این پایگاه را بررسی کرد.
بر اساس این گزارش، فرانسه به دولت اتیوپی برای احیای نیروی دریایی خود کمک می‌کند و در حال حاضر تعدادی از نیروهای دریایی اتیوپی در حال آموزش در فرانسه هستند.
در همین ارتباط، «سمیر راغب» تحلیلگر استراتژیک در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هدف اتیوپی از احداث این پایگاه سیطره بر ورودی‌های دریای سرخ یا ممانعت از سیطره دیگران بر آن است و در حقیقت اتیوپی می‌خواهد این پیام را بدهد که اگر اعراب بر کرانه شرقی دریای سرخ سیطره دارند، آفریقا نیز بر کرانه غربی سیطره خواهد داشت.
وی درباره کمک‌های فرانسه به اتیوپی نیز گفت:«بازیگران جدید در بازار سلاح و توازن استراتژیک بیشتر به منافع خود نگاه می‌کنند تا منافع دوستانشان ، همچنانکه اتکای به یک متحد در منطقه نیز ایده موفقی نیست و اتیوپی نیز به دنبال جذب کشورهای زیادی در جهان است و وضعیت مصر و اتیوپی نیز وضعیت خصمانه نیست بلکه رقابت منطقه‌ای و نزاع منافع است.»





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408552

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408552/اتیوپی-دریای-سرخ-پایگاه-نظامی-احداث-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com