کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک دانشگاهی راه‌اندازی شد

17 آذر 1398 ساعت 11:10

آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک برای اولین بار به همت متخصصان داخلی طراحی و راه‌اندازی شد.


به گزارش بلاغ به نقل ازاداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برای اولین بار در کشور آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک با همت متخصصان داخلی، طراحی و بومی‌سازی شد. این آزمایشگاه که جهت قسمت عملی برخی از دروس فنی رشته طراحی صنعتی می‌باشد قابل استفاده برای سایر رشته‌های فنی مهندسی چون مهندسی مکانیک، مهندسی معدن بوده می‌تواند برای آموزش تکنسین‌های صنعت نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
محمدعلی کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مراسم راه‌اندازی این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه که برای بخش عملی برخی از دروس فنی رشته طراحی صنعتی در این دانشگاه راه‌اندازی شده قابل استفاده برای سایر رشته‌های فنی مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مهندسی معدن بوده و می‌تواند برای آموزش تکنسین‌های صنعت نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این آزمایشگاه دانشجویان رشته‌های مهندسی صنعتی می‌توانند آموخته‌های علمی و تئوری خود را در صحنه عملی بکار گیرند، افزود: با این اقدام دانشگاه در جهت ارتباط با صنعت یک گام برداشت و صنعت نیز باید در جهت ارتباط با دانشگاه گام بردارد.
کی نژاد، با تأکید بر اطلاع‌رسانی راه‌اندازی این آزمایشگاه در این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اظهار داشت: این دانشگاه آماده همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای استفاده دانشجویان آن‌ها از این آزمایشگاه است.
احد شاه‌حسینی رئیس دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: مرحله اولیه این آزمایشگاه ۱۱ سال پیش با اعتبار ۸۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده و به مدارهای پنوماتیکی مجهز شد و در مهر سال جاری نیز با ایجاد رشته طراحی صنعتی در این دانشکده مدارهای الکترونیک نیز با آن تلفیق شد.
وی، بابیان اینکه این آزمایشگاه تلفیقی از سیستم‌های پنوماتیک و الکترونیک است، افزود: در این آزمایشگاه بیش از ۵۰ نوع مدار می‌تواند شبیه‌سازی شود و دانشجویان می‌توانند آموزش‌های تئوریک را در این مرکز به‌صورت عملی انجام دهند و سیستم‌های به‌کار رفته در این آزمایشگاه هم‌  اکنون در واحدهای صنعتی استفاده می‌شود.
شاه‌حسینی یادآوری کرد: این آزمایشگاه می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی صنایع و نیز تکنسین‌ها مورد استفاده قرار گیرد چراکه این مرکز صرفاً جنبه آموزشی نداشته بلکه نمونه‌های کاربردی آن در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
*مزایای آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک 
کمالی طراح و سازنده این بردهای آموزشی-پژوهشی و استاد دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، مزایای این طرح را به شرح زیر اعلام کرد: قیمت تمام‌شده آن‌ها یک‌دهم قیمت مشابه خارجی بوده و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، تعداد مدارهای قابل پیاده‌سازی در این بردها دو برابر مشابه خارجی است، به علت استفاده از تجهیزات صنعتی موجود در بازار داخلی، دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل در برقراری ارتباط بین آموخته‌های دانشگاهی با صنعت دچار سردرگمی نخواهند شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408546

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408546/نخستین-آزمایشگاه-سیستم-های-الکتروپنوماتیک-دانشگاهی-راه-اندازی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com