کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تذکر نسبت به عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان بعد از 15 سال

17 آذر 1398 ساعت 10:30

یک نماینده مجلس به وزرای کشور و راه و شهرسازی به خاطر عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان پس از گذشت 15 سال از تصویب این قانون تذکر داد.


به گزارش بلاغ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به خاطر عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان تذکر داد.
متن کامل تذکرات نماینده شاهین شهر به وزرای کشور و راه و شهرسازی به شرح زیر است:
خلاصه تذکر به وزیر کشور
15 سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان مبنی بر تسهیلات رفاهی فرهنگسرا، تالارها و باشگاه‌ها، کمک هزینه زندگی به صورت قرض‌الحسنه که به مدت 2 سال از تاریخ ازدواج برای جوانان واجد شرایط گذشت. ضروری است نسبت به اجرای آن اقدام نمایید.
شرح تذکر:
جناب آقای رحمانی فضلی
در قانون تسهلات ازدواج جوانان مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی وزارت متبوع جنابعالی مؤظف به اجرای این قانون در برابر متن زیر شده است:
ماده 4 بند الف «کشور کلیه دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و شهرداری‌ها دارای تسهیلات رفاهی فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه مؤظفند با هماهنگی کمیته سازمان ازدواج فضاهای مذکور را برای جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد شرایط قرار دهند.»
بند  ب: « هر یک از خانواده‌های جوانان عضو صندوق که هیچ یک از زوجین اشتغال به کار یا منبع درآمدی نداشته باشند حداکثر تا مدت دو سال پس از تاریخ ازدواج مبلغی به عنوان کمک هزینه زندگی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌گردد. سقف مبلغ مذکور را کمیته سازمان ازدواج متناسب با سرمایه صندوق تعیین خواهد نمود.»
اگر جوانی در سال 84 قصد ازدواج داشته باشد و این قانون بوده باشد اکنون در سن میانسالی است. لطفاً تا میانسالان این کشور به سن پیری نرسیده‌اند فکری بکنید.
 
خلاصه تذکر به وزیر راه و شهرسازی
15 سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان مبنی بر تسهیل جهت دریافت تسهیلات و ودیعه مسکن با اجاره 3 ساله موقت به جوانان می‌گذرد. ضروری است نسبت به اجرای آن اقدام نمایید.
شرح تذکر:
جناب آقای اسلامی
در قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی وزارت متبوع جنابعالی مؤظف به اجرای این قانون برابر متن زیر شده است:
ماده 4: «دولت مکلف است علاوه بر استفاده از منابع بودجه سنواتی پیش‌بینی شده از محل صندوق اندوخته ازدواج جوانان به مزدوجین نیازمند به اجاره مسکن حسب تشخیص کمیته سازمان ازدواج با توجه به امکانات صندوق وام ودیعه مسکن پرداخت کند».
ماده 2: «با تأکید بر روش‌های انبوه‌سازی کوچک‌سازی ارزان و استفاده از روش‌های نوین ساخت در امر مسکن دولت مکلف است. علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات متداول و رایج فعلی انبوه‌سازی و اجاره به شرط تملیک از طریق نهادهای عمومی نظیر شهرداری و اوقات و امور خیریه و با بهره‌گیری از همکاری و امکانات وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استفاده از زمین‌های دولتی زمین‌های اهدایی خیرین واحدهای ساختمانی به عنوان مسکن دولت احداث کرده و آن را در اختیار زوج‌های جوان با اجاره مناسب قرار دهد. مدت استفاده هر زوج متقاضی از این واحدها حداکثر سه سال است.»
لذا اگر جوانی در سال 84 قصد ازدواج داشته و این قانون بوده باشد اکنون در سن میانسالی است. لطفاً تا میانسالان این کشور به سن پیری نرسیده‌اند فکری کرده و قانون را اجرا نمایید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408542

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408542/تذکر-نسبت-عدم-اجرای-قانون-تسهیل-ازدواج-جوانان-بعد-15-سال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com