تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۲۸
دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: یکی از خطراتی که جنبش‌های دانشجویی را تهدید می‌کند، بحث غوغا سالاری است؛ مطالبه‌گری دانشجویان نباید از فضای منطقی خارج شود، زیرا این مسئله به ضرر جنبش‌ها منتهی می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ نوید رجبی، دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در گفت‌وگو در قزوین گفت: دانشگاه نباید از جامعه جدا شود، به این معنا که دانشجو هم باید به موضوعات علمی و پژوهش‌های خود برسد و هم موضوعات گوناگون را معطوف به مسائل روز برای خود برنامه‌ریزی کند؛ ثمرهٔ این موضوع به جنبش نرم‌افزاری منتهی خواهد شد.
وی افزود: امروز در تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف موضوع عدالت‌خواهی مطرح است و این باعث می‌شود دانشجوها بیشتر با جامعه درگیر شوند، اما یکی از آفات این مسئله این است که دانشجویان به دور از تخصص و مباحث علمی وارد مسائل جامعه شوند.
رجبی تأکید کرد: اگر دانشگاه از جامعه منفک شود هیچ حاصل و ثمره‌ای برای دانشجو و جامعه نخواهد داشت و باعث دلسردی دانشجویان می‌شود، لذا لازم است ارتباط موجود بین دانشگاه و جامعه تقویت شود.
این فعال دانشجویی در ادامه عنوان کرد: در خصوص اتفاقات و حوادث اخیر هم که توسط دانشجویان انجام شد کاملاً می‌توان این موضوع را احساس کرد که اتفاقات خوبی در مجموعه‌هایی مانند قوهٔ قضائیه رخ داده و نگاه‌های مسؤولین به جنبش‌های دانشجویی تا حدودی اصلاح شده است، اما متأسفانه بعضاً مسؤولین به‌دلیل مشغله‌های فراوان نمی‌توانند به برخی جزئیات دقت کافی داشته باشند و اگر یک گروه نخبه و دقیق دانشجویی وارد عرصه شود می‌تواند مسائل مورد غفلت را به آنان یادآوری کند.
رجبی در رابطه با شاخصه‌های جنبش‌های دانشجویی بیان کرد: زمانی‌که نام دانشجو می‌آید توقع می‌رود سخنان منطقی از جانب او بیان شود، لذا نخستین مسئله‌ای که لازم است در جنبش‌های دانشجویی وجود داشته باشد سخنان علمی، منطقی و متقنی است که باید از سوی آنان مطرح شود، بنابراین تفاوت مطالبه‌گری عامی با مطالبه‌گری دانشجویی در علمی و منطقی بودن سخنان آنان است.
وی اظهار کرد: نکتهٔ حائز اهمیت در رابطه با مطالبه‌گری دانشجویان این است که اگر دانشجویان بخواهند موضوعی را از مسؤولین پیگیری کنند یا به آنان تذکر دهند، با یک یا دو بار پیگیری و تذکر و نتیجه نگرفتن دلسرد نمی‌شوند، بلکه روحیه و انرژی جوانی مانع دلسردی آنان می‌شود و همین امر باعث نتیجه‌گیری بهتر می‌گردد.
دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در رابطه با خطراتی که جنبش‌های دانشجویی را تهدید می‌کند، یادآور شد: یکی از خطراتی که جنبش‌های دانشجویی را تهدید می‌کند و متأسفانه کم‌وبیش جنبش‌ها به آن آلوده هستند بحث غوغا سالاری است، زیرا این جنبش‌ها به‌دلیل رسانه‌هایی که در اختیار دارند بعضاً ممکن است لحن صحبت‌ها وارد برخی از فضاهایی شود که از حالت منطقی خارج شده و وارد فضای دو قطبی شود و کم‌کم آن مجموعهٔ دانشجویی را از کارکرد اصلی و جایگاه واقعی خود دور کند؛ این فضا در نهایت به ضرر جنبش‌های دانشجویی تمام می‌شود.
رجبی در پایان تصریح کرد: برخورد مسؤولین با جنبش‌های دانشجویی باید به نقطه‌ای برسد که مسؤولین به‌طور ضابطه‌مند و با ساز و کارهای خاصی به سراغ مجموعه‌های دانشجویی بروند و مشکلات و معضلات جامعه را از دیدگاه آنان بررسی کنند و از آن‌ها کمک و راهکار بخواهند؛ اما اکنون متأسفانه این فضا بسیار کمرنگ است و انگشت‌شمارند مسؤولینی که به سمت دانشگاه‌ها بیایند، بنابراین لازم است ارتباط مستمری بین مسؤولین و تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی شکل بگیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما