عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا مرکز مازندران خبر داد

افزایش قیمت طلا و دلار پس از تغییر نرخ بنزین/سکه به 4.6 میلیون تومان رسید

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۰۸۵۰۸
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: باوجود اینکه خیلی از دولتمردان اظهار می‌کنند که گرانی بنزین اثری روی بازار ندارد؛ اما این گرانی اولین تاثیر خود را روی بازار دلار و پس از آن روی بازار طلا گذاشت.
۰
plusresetminus
افزایش قیمت طلا و دلار پس از تغییر نرخ بنزین/سکه به 4.6 میلیون تومان رسید
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: خریدوفروش در بازار کمی بهتر از قبل شده و آن هم به دلیل به پایان رسیدن ماه صفر و برگزاری جشن‌های عروسی و مجالس است.

وی افزود: البته ترکیدن سد قیمت‌ها پشت دیوار سیاست‌های بازدارنده دولت پس از اجرای طرح تغییر نرخ سوخت اثرهایش را بر روی بازار طلا گذاشت و رفته رفته شاهد افزایش رو به بالا قیمت‌ها در بازار پس از اجرای این طرح تا کنون بودیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه خیلی از دولتمردان اظهار می‌کنند که گرانی بنزین اثری روی بازار ندارد؛ اما این گرانی اولین تاثیر خود را روی بازار دلار و پس از آن روی بازار طلا گذاشت.

این فعال صنفی با بیان اینکه قیمت دلار طی این مدت از 11 هزار و 500 تومان به 13 هزار و 200 تومان طی روز جاری رسید؛ گفت: همواره اولین اثرها در قیمت‌های بازار در گام نخست متوجه دلار، سپس متعاقب دلار حتما طلا و در ادامه مسکن و خودرو خواهد بود و شیوع گرانی خود را در این بازارها نشان می‌دهد.

نصیری تصریح کرد: قیمت هر گرم طلا از نرخ 402 هزار تومانی قبل از اجرای طرح، اکنون به 455 هزار تومان رسیده است که حاکی از افزایش نزدیک به 50 هزار تومانی در هر گرم دارد.

وی بیان کرد: سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار امروز با قیمت 4 میلیون و 610 هزار تومان دادوستد شد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران، طی روز جاری نیم سکه با قیمت دو میلیون و 430 هزار و ربع سکه با قیمت یک میلیون و 570 هزار تومان در معاملات، خرید و فروش شد.

نصیری یادآور شد: نه اینکه قیمت خود بنزین روی بازار طلا اثر مستقیم گذاشته باشد، بلکه تنش‌های اجرای این طرح بر روی قیمت بازار طلا اثر گذاشته است و گمانه‌زنی‌ها بر این است که قیمت‌ها رو به بالا ادامه خواهد پیدا کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴