تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۴۹۴
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد سزارین عامل چاقی نوزادان در سال‌های آینده نیست و تصورات قبلی در مورد ارتباط سزارین و چاقی نوزادان در دهه‌های آتی اشتباه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیاهونیوز، نتایج یک پژوهش تازه در سوئد حاکی است این تصور که تولد نوزادان از طریق سزارین باعث اضافه وزن و چاقی آنها در سال های بعد می شود، غلط بوده و در عوض این مساله به میزان زیادی به وزن مادر در ماه های قبل از بارداری بستگی دارد.

 
به عبارت دیگر، اگر مادر در ماه‌های قبل از بارداری چاق باشد، فرزند وی نیز به احتمال زیاد با مشکل چاقی در سال‌های بعد دست به گریبان خواهد بود. البته این مساله به عوامل دیگری مانند مسائل ژنتیکی و زیست محیطی نیز ارتباط دارد.
پیش از این برخی تحقیقات علمی از ارتباط چاقی کودکان و به دنیا آمدن آنها از طریق سزارین حکایت داشت، اما حالا مشخص شده که هیچ شواهد علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. با توجه به افزایش عمل سزارین برای به دنیا آوردن نوزادان برخی کارشناسان بر این باور بودند که چنین کاری باعث تشدید چاقی نوزادان می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷