کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیس‌الخزعلی: درگیری مسلحانه مردود است

16 آذر 1398 ساعت 10:30

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق بامداد شنبه تاکید کرد که هرگونه درگیری مسلحانه مردود بوده و تمامی افراد مسلح باید عقب نشینی کنند.


به گزارش بلاغ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق بامداد شنبه هرگونه درگیری مسلحانه در جریان اعتراضات عراق را رد کرد.
وی در پیامی توئیتری نوشت: «درگیری مسلحانه مردود بوده و باید تمامی افراد مسلح عقب نشینی کنند.»
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه نوشت: «اطاعت از مرجعیت دینی واجب بوده و تمام سلاح‌ها باید در دستان دولت باشد و از فتنه داخلی باید بر حذر باشیم.»
با وجود کناره‌گیری «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق از قدرت، بغداد و دیگر شهرهای جنوب عراق همچنان صحنه تظاهرات و روز جمعه برخی منابع خبری از تیراندازی افراد ناشناس به سوی تظاهرات کنندگان در بغداد خبر دادند.
«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا تأکید کرد که باید تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت و تخریب برگزار شود.
الکربلائی گفت که تظاهرات‌کنندگان نباید به افراد خرابکار اجازه دهند که در میانشان نفوذ و به نیروهای امنیتی یا اموال عمومی و شخصی تجاوز کنند.
دور دوم تظاهرات مردمی عراق از 25 اکتبر در اعتراض به سوء وضعیت معیشتی و فساد آغاز شد و همچنین ادامه دارد. شماری از افراد نفوذی اما با بهره‌برداری از اعتراضات، شهرهای مختلف عراق را به آتش کشیدند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408464

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408464/قیس-الخزعلی-درگیری-مسلحانه-مردود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com