تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۴۰۸۴۳۱
امام جمعه موقت نکا گفت: دانشجو همزمان با رشد علمی باید در فکر رشد تربیتی و اخلاقی خود نیز باشد.
۰
plusresetminus
دانشجو باید در راه علم و رشد تربیتی و اخلاقی تلاش کند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نکا با اشاره به درپیش بودن روز دانشجو، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجو باید در محیط دانشجویی دو چیز را مدنظرش قرار بدهد که حالت الزامی دارد.
وی افزود: اولا علم و دانش را، بکوشد که تحصیل علم کند، دوما از نظر رعایت مسائل اخلاقی خودش را به زیور اخلاق مزین کند چراکه اگر دانش باشد اما اخلاق نباشد، فایده ای ندارد آن علم، دانش و هنر دیگر نور نیست، دیگر نمی‌تواند خدمت کند و کار مشکل می‌شود.

امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: خیلی‌ها دانش دارند، علم دارند، نمره‌هایشان هم 20 بوده اما آدم را می‌کشند، مردم را می‌کشند، این علم فایده‌ای ندارد، دانشجو همزمان با رشد علمی باید در فکر رشد تربیتی و اخلاقی خود نیز باشد.

این مسئول اضافه کرد: دانشجو از سوی دیگر دارای رفتاری جهادی است که با جهل و بی‌فرهنگی جهاد می‌کند و بنده عرض می‌کنم که ای عمل عبادت محسوب می‌شود، چراکه به ما گفتند کسی که در راه تحصیل علم قدم می‌زند گویا روی بال فرشتگان قدم می‌زند اما خیلی‌ها از این علم در هر لباسی سوء استفاده کردند.

وی گفت: همین آقایی که شما می‌شناسید، نوبل، مخترع دینامیت بوده بعدا جایزه نوبل معروف شد و کسانی که در رشته‌های مختلف علوم کار کردند و ابتکاری داشتند جایزه نوبل به آنها تعلق می‌گیرد، البته یک مقداری سیاسی هم شده بعدا خودش فهمید این علمش در معرض سوء استفاده قرار گرفته است.

محمدی لائینی به سالروز معرفی عراق به عنوان آغازگر جنگ نیز پرداخت و تصریح کرد: جای تعجب است آن هم سازمان ملل در سال هفتاد این کار را می‌کند، یک خبیثی پیدا شده یک جنگی را تحمیل کرده بر ما خبیث‌های دیگر هم او را کوک و حمایت کردند، البته خسارات زیاد، تلفات زیاد، آسیب زیاد، ولی برکات جنگ هم زیاد بود و خیرات زیادی داشت.

وی افزود: در پی این حادثه مردم شجاع، آگاه و قوی شدند، دوست و دشمن را شناختند، موافق و مخالف را شناختند، خودشان را تجهیز کردند، خیلی خیر و برکت داشت که اگر این‌ها را حساب کنیم در برابر آن تلفات و خسارات آنها ناچیز حساب می‌شوند البته خدا کمک کرد بالاخره ایران پیروز شد.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: خبیث‌تر از همه اینها همین سازمان‌های جهانی مانند و سازمان ملل و شورای امنیت هستند، اینها بعد از نزدیک به 11 سال، تازه اعلامیه می‌دهند که عراق متجاوز است، آن هم فقط گفته متجاوز من یادم نمی‌آید جایی محکوم کرده باشد که محکوم نکردند.

وی گفت: آیا آنهایی که سلاح شیمیایی دادند محکوم شدند، انگلیس محکوم شد؟ فرانسه محکوم شد؟ ده‌ها کشور در این جنگ به عراق کمک کردند اما ایران تنها بود و حامی‌ای جز خدا و ائمه نداشت، حالا چی شدند؟ إن للحق دولة  وللباطل جولة، یک ساعتی و یک زمانی آتشی روشن شد، دوروبرش را روشن کرد بعد فرو نشست، در تاریکی فرو نشست، این سازمان ما، این شورای امنیت ما بعد از 10 سال بیدار شدند این اطلاعیه را دادند و بالاخره همیشه پیروزی با حق است.

محمدی لائینی تأکید کرد: همیشه با حق باشیم، طرفدار حق باشیم، حرف حق بزنیم، کار درست کنیم ما پیروزیم ولو یک سال، دو سال یا 10 سال هم به تأخیر بیفتد حق هیچوقت گم نمی‌شود، همیشه خدا پشتیبان کسانی است که در راه خدا هستند، حرف درست می‌زنند، کار درست می‌کنند، یک روزی آفتاب از زیر پرده ابر خارج می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴