تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۰۸۴۲۵
پیروزی ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال بانوان، کسب سهمیه پارالمپیک بسکتبال با ویلچر و رکورد جالب لیورپول از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در روز 14 آذر ماه علاوه بر این‌که لیگ برتر بسکتبال آقایان با پیروزی ذوب‌آهن همراه بود، باریج اسانس و ذوب‌آهن در لیگ برتر والیبال بانوان نیز به برتری دست پیدا کردند.
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان
✅ در نخستین بازی از هفته دهم لیگ برتر بسکتبال، نفت آبادان که تنها تیم بدون باخت لیگ محسوب می‌شد مقابل ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفت، در این بازی شاگردان مهران حاتمی در ذوب‌آهن موفق شدند پیروزی خارج از از خانه را با حساب 66 بر 57 جشن گرفته و نخستین شکست را هم به تیم آبادانی تحمیل کنند.
✅ هفته دوم لیگ برتر والیبال بانوان با برگزاری 4 دیدار پیگیری شد، تیم ذوب‌آهن مدافع عنوان قهرمانی میزبان خود افق قم را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد؛ باریج اسانس کاشان نیز با نتیجه 3 بر یک شهرداری قزوین را شکست داد.

✅ هفته سوم لیگ برتر تیراندازی 14 آذرماه به میزبانی تیم نزاجا در محل سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که در بخش تیمی رشته تفنگ بادی، تیم‌های زائر، مقاومت و ساچمه بیژن با شکست تیم‌های نزاجا، شهرداری اردبیل و فولاد مبارکه سپاهان به پیروزی دست یافتند.
در بخش تیمی تپانچه بادی نیز، تیم‌های نزاجا، مقاومت و ساچمه بیژن در مقابل تیم‌های زائر، شهرداری اردبیل و فولاد مبارکه سپاهان به برتری رسیدند.
✅ هفته چهارم لیگ برتر بسکتبال بانوان با برگزاری 6 دیدار پیگیری شد که نامی‌نو مدعی عنوان قهرمانی نیز با نتیجه 73 بر 59 شکلی تهران را شکست داد؛ نامی‌نو هم اکنون با 8 امتیاز صدر نشین گروه الف لیگ برتر بسکتبال بانوان است.
✅ در دیدار سپاهان اصفهان و نساجی در لیگ برتر فوتبال که در مازندران برگزار شد تیم‌ها به تساوی دو بر دو رضایت دادند؛ امید نورافکن در دقیقه 3 و محمد‌رضا مهدی‌زاده در دقیقه 68 برای سپاهان گلزنی کردند، سپاهان با 24 امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌ها جای دارد.
✅ فینال مسابقات گرندپری 2019 از امروز پانزدهم آذرماه با حضور 16 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی "دینامو" مسکو آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم ابتدا به مصاف "کارلوس سانسورس" از مکزیک نایب قهرمان جهان 2019 و دارنده مدال برنز بازی های پن امریکن می‌رود و در ادامه یکی از نمایندگان کوبا و انگلیس را پیش رو دارد.
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور
✅ در ادامه رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا، اقیانوسیه که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است، تیم ملی مردان ایران در ششمین دیدار خود و در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف چین رفت که با نتیجه 84 بر 51 به پیروزی دست یافت.

شاگردان میرعظیمی با این پیروزی ضمن حضور در مرحله نیمه نهایی جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را نیز کسب کردند؛ نمایندگان کشورمان پیش از این مقابل چین و تایلند به پیروزی رسیده و برابر ژاپن و استرالیا شکست خورده بودند.
✅ در دوازدهمین و آخرین رنکینگ منتشر شده در سال 2019 از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، تیم‌های ملی ایران با افزایش امتیاز مواجه شدند، اما این اتفاق منجر به صعود آنها در این رده‌بندی نشد.
تیم مردان ایران در آخرین رنکینگ جهانی تنیس روی میز با 248 امتیاز در رده 25 قرار دارد، این در حالی است که تیم کشورمان در رنکینگ قبلی با 242 امتیاز رتبه 24 را در اختیار داشت؛ تیم بانوان کشورمان نیز با 160 امتیاز و 10 امتیاز افزایش نسبت به ماه گذشته و البته بدون تغییر جایگاه، همچنان در رده 51 دنیا ایستاده است.
✅ مسابقات بین‌المللی شطرنج اسپانیا در حال پیگیری است و مبینا علی‌نسب، شطرنج‌باز کشورمان در دور دوم این مسابقات به یک تساوی ارزشمند دست یافت؛ علی‌نسب با ریتینگ 2324 مقابل بارسقیان با ریتینگ 2498 از فرانسه قرار گرفت و در نهایت این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
✅ مرحله جدید اردوی تیم ملی اسلالوم آقایان برای حضور موفق در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو 2020 با حضور 5 قایقران از شنبه 16 آذر ماه به میزبانی یاسوج آغاز می شود و ملی‌پوشان تا 30 آذر ماه تمریناتشان را ادامه خواهند داد.
مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان
✅ توماس مولر که چند ماه قبل از تیم ملی آلمان کنار گذاشته شد، در سال رو به پایان 2019 توانسته 20 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش دهد؛ وی طبق آماری که هفته‌نامه کیکر منتشر کرد، بهترین پاسور بوندس‌لیگا محسوب می‌شود.
زیرا در فصل جاری در لیگ کشورش 8 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده و هیچ بازیکن دیگری به آمار او از این بابت در لیگ ژرمن‌ها نمی‌رسد.

در سطح 5 لیگ درجه یک انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه، وی آمار پاس گل مشابهی با ترنت آلکساندر آرنولد از لیورپول و کوین دی‌بروینه از منچسترسیتی در سال 2019 دارد؛ البته چون مدت زمان حضور دو بازیکن نامبرده نسبت به مولر،‌ بیشتر است، ستاره با تجربه بایرن هم اکنون به عنوان بهترین پاسور این 5 لیگ در سال جاری به حساب می‌آید.
✅ در رقابت‌های لیگ بسکتبال NBA لیکرز صدرنشین کنفرانس غرب در دیدار با یوتا جاز 124 بر 96  به برتری رسید؛ لبران جیمز در این بازی با 20 امتیاز، 12 پاس منجر و آنتونی دیویس با 26 امتیاز و 6 ریباند بهترین بازیکنان لیکرز بودند.
دالاس موریکز هم در ادامه نتایج خوبش موفق شد مینه سوتا 121 بر 114 از پیش رو بردارد، دونچیچ فوق ستاره این روزهای دالاس و NBA توانست 22 امتیاز، 7 ریباند و 6 پاس منجر به گل داشته باشد.
✅ در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان اورتون بود که این دیدار پرگل با پیروزی 5 بر 2 لیورپول به پایان رسید.
شاگردان کلوپ با این پیروزی به رکورد 32 بازی متوالی بدون شکست رسیدند تا همچنان به شکست ناپذیری خود ادامه دهند.

یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول هم به صدمین پیروزی خود با قرمزهای آنفیلد رسید که رکوردی جدید در تاریخ لیگ برتر در قرن اخیر از حیث سریع‌ترین زمان برای رسیدن به 100 پیروزی را از خود برجا گذاشت.
وی پس از ژوزه مورینیو در رده دوم از این حیث ایستاد، آقای خاص پس از 142 بازی به 100 پیروزی رسید و کلوپ پس از 159 بازی به این رکورد رسیده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰