کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر پامپئو به مغرب با هدف عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی

15 آذر 1398 ساعت 15:20

گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده حکایت از آن دارد که وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به مغرب تلاش دارد روابط بین این کشور و رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کند.


به گزارش بلاغ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به اروپا، بعد از دیدار با مقامات پرتغال، طی سفری رسمی راهی رباط، پایتخت مغرب شد.
پامپئو در لیسبون پرتغال با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو کرد و قرار است در رباط با «محمد ششم» پادشاه مغرب، همتای مغربی خود و «سعد الدین العثمانی»، نخست‌وزیر مغرب  و «عبداللطیف الحموشی»، رئیس امنیت ملی و اطلاعات داخلی این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به این سفر پامپئو نوشت که وزیر خارجه آمریکا تلاش دارد در این سفر، در سد مقابل عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و مغرب به عنوان اولین کشور عربی شکاف ایجاد کرده و رباط را بیش از پیش به تل‌آویو نزدیک کند.
روزنامه تایمز اسرائیل نوشت که نتانیاهو به دنبال عادی‌سازی روابط تل‌آویو با مغرب است تا از این رویداد برای تحکیم قدرت خود استفاده کند.
کانال ۱۲ اسرائیل دیروز چهارشنبه به نقل از مسئول ارشد در دولت نتانیاهو گزارش داد که رژیم صهیونیستی امیدوار است که در فرآیند ایجاد روابط عادی با مغرب به یک دستاورد واقعی برسد.
در همین ارتباط، وب‌سایت «آکسیوس» آمریکا سه‌شنبه این هفته به نقل از منابع اسرائیلی و عربی نوشت که «ویکتور کوتس»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید هفته گذشته با سفرای امارات، مغرب، بحرین و عمان در واشنگتن دیدار کرده و از آن‌ها خواسته است که با رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه عدم تجاوز امضا کنند.
بنا به گزارش این وب‌سایت، سفرای کشورهای مذکور در پاسخ گفته‌اند که موضوع را با دولت‌هایشان در میان خواهند گذاشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408415

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408415/سفر-پامپئو-مغرب-هدف-عادی-سازی-روابط-این-کشور-رژیم-صهیونیستی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com