تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۴۰۱
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: در صورتی که آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در خصوص روسیه تصمیمی بگیرد، اجرایی آن اجباری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدیلی میل، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد هرگونه تحمیل تحریم علیه روسیه به خاطر مسائل دوپینگ، باید توسط IOC مورد بررسی قرار بگیرد.
به مدیران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) پیشنهاد شده تا به مدت 4 سال، میزبانی رویدادهای مهم از روسیه گرفته شود. ورزشکاران این کشور حق ندارند در رقابت‌های بین‌المللی با پرچم کشورشان حضور داشته باشند. این موضوع قرار است در نشست روز دوشنبه وادا مورد بررسی قرار بگیرد.
براساس اعلام کمیته تطبیق وادا، نمونه‌های آزمایشگاه مسکو در خصوص دوپینگ ورزشکاران دستکاری شده است. هنگامی که هفته گذشته آژانی جهانی مبارزه با دوپینگ گزارشات خود را به IOC ارائه کرد، مقامات کمیته بین‌المللی المپیک این دستکاری آشکار را توهین به جنبش ورزش نامیدند.
توماس باخ روز پنجشنبه در نشست خبری در پاسخ به اینکه آیا IOC باید تصمیمات گرفته شده برای تحریم روسیه از سوی وادا را بپذیرد، گفت: این موضوع اجباری است. IOC در منشور المپیک قانون مبارزه با دوپینگ را پذیرفته و اگر تصمیمی اعلام شود، اجرای آن اجباری است.
البته توماس باخ از پاسخ به این سوال که کدام رشته‌های ورزشی تحت تاثیر این تصمیم آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار می‌گیرند، خودداری کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴