کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل اندیشکده‌های تحقیقاتی از دغدغه‌های سازمان بسیج دانشجویی است

15 آذر 1398 ساعت 9:20

قائم مقام رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: یکی ازمهمترین دغدغه‌های این سازمان حمایت از تشکیل اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های تحقیقاتی است.


به گزارش بلاغ حمید بالایی قائم مقام رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست مراکز پژوهشی بسیج دانشجویی سراسر کشور که روز ۱۴ آذر در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد گفت: جریان تشکلی بسیج دانشجویی امروزه در سازمان دانشجویی مورد حمایت قرار گرفته است و در این نشست فعالان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ۱۴ استان و ۲۶ دانشگاه حضور یافته اند.
وی با بیان اینکه نقطه شروع این حرکت در بدنه بسیج دانشجویی بوده تصریح کرد: دانشجویان به طور خودجوش و از دل تشکل‌های دانشجویی به تشکیل مراکز تحقیقاتی و پژوهشی پرداخته اند.
بالایی گفت: افراد دغدغه‌مند و رشد یافته در بسیج دانشجویی بعد از اینکه از فضای تشکل‌های دانشجویی خارج می‌شدند به این نتیجه می‌رسیدند که باید برای حل مسائل کشور بستری را فراهم سازند و از ظرفیت‌های موجود در بین دانشجویان برای تحقق این امر استفاده کنند. نمونه‌های اولیه این کار در سال‌های گذشته با فراز و فرود‌هایی در دانشگاه‌های تهران شکل گرفت.
وی ادامه داد: نمونه‌های موفقی در استان‌ها به چشم می‌خورد، اما در اواخر دهه ۸۰ تا سال ۹۶ آنگونه که باید ظرفیت‌های لازم برای چنین حرکتی وجود نداشت.

قائم مقام ریاست سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: سازمان بسیج دانشجویی به دلیل اینکه در حوزه‌های مختلفی ماموریت مهمی را به دوش دارد کمتر به این مسئله توجه می‌کرد که از جمله دلایل آن می‌توانیم به کمبود نیروی انسانی و تجربه شکست خورده از تشکیل مراکز تحقیقاتی که صرفا به آمد و شد‌های یک امر پژوهشی بدون نگاه ارزشی تبدیل شده اند.
بالایی یادآور شد: بخش سوم نیز مربوط به کمتر توجه کردن به بعد ایجابی فرمایشات حضرت آقا است ایشان در تعریف بسیج دانشجویی بیشتر به لایه‌های تشکل‌های دانشجویی تاکید کرده اند. در حقیقت از بین ۵ نقش اصلی بسیج دانشجویی ما بیشتر به گفتمان سازی عمل کرده ایم.
وی ادامه داد: با عنایت به سه مسئله دیگر بعد از حضور اقای نیک روش یکی ازمهمترین  دغدغه‌های این سازمان حمایت از تشکیل اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های تحقیقاتی شد.

بالایی با بیان اینکه بستر لازم باید برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا فراهم شود تا آن‌ها بتوانند فعالیت‌های پژوهشی در سطح وسیع دست یابند تصریح کرد: ساختار بسیج دانشجویی را از موضوع محور به ماموریت گرایی تغییر داده ایم با این تغییر ساختار مراکزی که از بستر بسیج دانشجویی شکل گرفته اند به عنوان کاری در کنار بسیج دانشجویی دیده نمی‌شوند بلکه به عنوان فعالیتی در قلب بسیج دانشجویی بروز و ظهور خواهند یافت.
قائم مقام ریاست سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت موجود در کشور اساسا حکمرانی معنای متفاوتی خواهد داشت زیرساخت حکمرانی نرم، ایجاد شکل گیری و هویت یابی چنین مراکز پژوهشی و پیش بردن آن‌ها است.
وی با بیان اینکه ما ۳۶ مرکز پژوهشی در سازمان بسیج دانشجویی داریم اظهار کرد: اگر مجموع مراکزپژوهش بسیج دانشجویی نقش خود را به درستی در شناخت مسائل کشور و کشف پاسخ و اشراف در بدنه دانشجویی در سه زمینه یاد شده انجام دهند گفتمان مسئله محوری در بسیج دانشجویی شکل خواهد گرفت به طوری که به سرانجام مطلوب خواهد رسید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408379

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408379/تشکیل-اندیشکده-های-تحقیقاتی-دغدغه-های-سازمان-بسیج-دانشجویی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com