کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه آمل نیازمند همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست؛

تورنگ: برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام نکرده‌ام

15 آذر 1398 ساعت 12:50

مدیر گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا و اطرافیان اصرار می‌کنند در انتخابات مجلس شورای اسلامی از آمل شرکت کنم، گفت: برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام نمی‌کنم.


محمد تورنگ در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به شعار مجلس پاک اظهار کرد: مجلس باید از تمام جهات پاک باشد، ابتدا باید نمایندگان از خودشان شروع کنند؛ متاسفانه بعضی از نمایندگان در طول دوره نمایندگی بیشتر به دنبال نمایش برای تبلیغات هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا برای این دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خواهد کرد، پاسخ داد:  اگر اساتیدم اجازه دهند، کاندیدای مجلس خواهم شد و باتمام قوا این مسئولیت خطیر را به دوش میگیرم.

مدیر گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما بیان کرد: با وجود اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، دانشجویانم و اطرافیان اصرار می کنند در مجلس شورای اسلامی آمل نام‌نویسی کنم، اما در مکتبی پرورش یافته‌ام که بدون اذن پیر و مراد نباید قدم از قدم بردارم.

وی تصریح کرد: از  استاد دلسوزم منصوری لاریجانی و آیت الله سید یوسف ابراهیمیان آملی هر اشاره‌ای شود به همان نحو اقدام می‌کنم و چون تاکنون توصیه‌ای نداشتند من هم ثبت نام نکرده و نمی‌کنم.

مدیرکل گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما از مهم ترین مشکل حال حاضر را تضعیف معنویت در جامعه خواند و تاکید کرد: رشد معنوی و در کنارش رشد اقتصادی می‌تواند، به توسعه جامعه کمک کند، اگر تقویت و تحول معنویت نباشد بخشی از جامعه فقیر خواهد بود و توسعه ای را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

 وی معنویت را برای نجات جامعه ضروری دانست و افزود: آنچه جامعه ما گرفتار آن شده است ضعف اخلاق و معنویت در درجه اول است و همگان باید در این موضوع تلاش و کوشش کنیم، متاسفانه برخی از دست اندرکاران جامعه برنامه ای برای توسعه و ترویج اخلاق ارایه نمیکنند.

تورنگ عدم همدلی و هماهنگی مدیران را مشکل عمده این شهرستان خواند و ادامه داد: عدم هماهنگی و انسجام یکی از مشکلات زیربنایی آمل است، به عنوان نمونه عرض میکنم روزی که سد هراز تصمیم گرفته می‌شود که ساخته شود، کل مطالعات سدبلیران را بدون توجیه کنار گذاشته و توضیحی داده نشده و یکباره سد هراز سر برمی اورد که بعد از این همه سال میزان پیشرفتش راهم شاهدیم واین درحالی است که طبق برآوردهای کارشناسان سدسازی در بالا دست شهرها باید حتما ضرورتی خاص داشته باشد والا اگر به هر دلیلی سدهای بالادست شهرها دچار مشکل شوند کل شهر آسیب خواهد دید که اگر  در تاریخ امل اگر کمی مطالعه شود همین اتفاق قبلا افتاده بود.

وی تصریح کرد: گاهی مسئولین از سر خودخواهی تصمیماتی گرفته و نظرات مشاورین و دلسوزان را توجه نمی کنند، این درحالی است که  باید با همه کارشناسان گفت و گو کنند و مشارکت همه متخصصان و اقشار مختلف را در امور داشته باشند.

 تورنگ یکی از مشکلات شهرستان آمل را اشتغال جوانان دانست و خاطر نشان کرد: از عمده مشکلات لاریجان که هر ساله بیش از پیش خالی از سکنه می‌شود نبود شغل مناسب است که می توان با ایجاد اشتغال در سطح منطقه و به ویژه اشتغال روستایی این مشکل را تا حدودی حل کرد و این در حالی است که بعضی افراد فکر می‌کنند فقط با گازکشی می‌شود لاریجان را سرپا نگه داشت.

‏ این مسئول با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در حوزه اخلاق و معنویت است، یادآور شد: آمل شهر علماست، اما چقدر از جوانان ما آنان را می‌شناسند و ادامه دهنده راه آنان بوده اند، باید احیای میراث گرانبهای گذشته و در کنار آن توجه به معیشت واقتصاد، سرلوحه کار مسئولین قرار  بگیرد.

تورنگ در پایان از نیروهای مومن و دلسوز و کاندیداهای شهر خواست به اجماع رسیده و با اتحاد از پراکندگی آراء جلوگیری کنند.

به گزارش بلاغ، محمد تورنگ، فارغ التحصیل دکتری عرفان اسلامی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم بوده و در حال حاضر استادیار دانشگاه آزاد اسلامی است و در رشته های فلسفه و منطق و اخلاق و ...را تدریس می‌کند.

همچنین از سوابق قبلی وی می‌توان به مدیرکل  فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی دولت، مشاور فرماندهی پلیس تهران، مدیر کل نظارت وپیگیری ستاد احیا امر به معروف کل کشور، معاون شهرداری تهران، مشاور فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  مدیر معارف شبکه سه سیما، مدیر معارف شبکه ۵سیما ،قائم مقام شبکه پنج سیما، مدیر گروه خانواده وکودک شبکه ۵سیما ، مدیر گروه معارف شبکه ۵سیما و رئیس سابق مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران و هم اکنون مدیر گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما را در کارنامه خود دارد که در زمان ریاست مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران موفق به اخذ نمره اول در میان همه دستگاه‌ها اطلاع رسانی شد و در زمان مسئولیت خود توانست فصل خوبی را در عرصه اطلاع‌رسانی ایجاد کند و لقب پلیس مهربان را از سوی رسانه ها به مدت ۳سال کسب کند، اشاره کرد و شخصیت سالم و صادق او یکی از عمده‌ترین خصوصیات بارز در زمان‌های مختلف مسئولیتش است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 408374

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408374/تورنگ-کاندیداتوری-مجلس-ثبت-نام-نکرده-ام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com