تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۴۹
یک رسانه صهیونیستی انجام رزمایش دریایی ایران با چین و روسیه را پیروزی برای تهران با وجود فشارهای آمریکا برشمرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به دنبال اعلام انجام رزمایش دریایی مشترک ایران با نیروی دریایی روسیه و چین در دی ماه، یک رسانه صهیونیستی آن‌را گامی ازسوی ایران در به چالش کشاندن نیروی دریایی برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه برشمرد.
بر اساس این گزارش، دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با سپهبد «شائو یوئان مینگ» معاون روابط بین‌الملل ارتش چین با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه،‌ گفت: «رزمایش پیش رو با نام کمربند امنیت دریایی ششم دی ماه سال جاری (۲۷ دسامبر ۲۰۱۹) برگزار خواهد شد.»
روزنامه «جروزالم پست» چهارشنبه در تحلیلی در این باره نوشت، بعد از ائتلاف دریایی آمریکا و فرانسه  در خلیج فارس، ایران قصد قدرت‌نمایی دارد.
این رسانه با اشاره به اینکه ایران در حال پیشبرد طرح ابتکاری «صلح هرمز» است نوشته حضور تهران در کنار کنار روسیه و پیشبرد همکاری تنگاتنگ با چین یک پیروزی برای ایران در بحبوحه تحریم‌ها به حساب می‌آید.
این رسانه صهیونیستی یکی از نقاط برتری نیروی دریایی ایران را وجود قایق‌های تندرو خطاب کرد که باعث آزار و اذیت واقعی نیروهای دریایی حاضر در منطقه می‌شود.با این‌که بدنه نیروی دریایی ایران قدیمی است، اما این کشور پهپادها و فناوری‌های جدیدی را برای کشتی‌های خود فراهم آورده است.

 
 به نوشته این روزنامه، پیام ایران در این برهه این است که می‌تواند در ائتلاف بزرگ روس‌ها و چینی‌ها  حضور داشته و نقشی ایفا کند. انجام این رزمایش مشترک پیروزی برای ایران در مقابله با فشارهای حداکثری از جانب آمریکاست.
جروزالم پست در خاتمه با اشاره به ناوشکن نسبتا جدید «سهند» و چند کشتی بزرگ دیگر در نیروی دریایی ایران نوشت، موضع دریایی ایران صرفا بیانگر این است که می‌تواند با وجود فشارهای آمریکا رزمایش دریایی مشترک برگزار کند. این اقدام همچنین ارسال پیامی به کشورهای همسایه همچون «عمان» مبنی بر همکاری در طرح ابتکاری صلح هرمز است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴