تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۴۳
حضور سه بانوی مازندرانی در تیم ملی فوتسال، قهرمانی مازندران در تکواندو کشور و طلای خردمند حیدری در رقابت های دوومیدانی پیشکسوتان آسیا بخشی از اتفاقات اخیر ورزش استان مازندران است که در ادامه می خوانید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ورزش استان مازندران در طول هفته‌ای که گذشت دستخوش اتفاقات زیادی شد و ورزشی‌ها و ورزشکاران استان خاطرات تلخ و شیرین جالبی را در دفتر خاطرات ورزش مازندران به ثبت رساندند.حضور سه بانوی مازندرانی در تیم ملی فوتسال، قهرمانی مازندران در تکواندو کشور و طلای خردمند حیدری در رقابت‌های دوومیدانی پیشکسوتان آسیا بخشی از اتفاقات اخیر ورزش استان مازندران است که در ادامه خلاصه ای از این اخبار را خواهید خواند.

سه مازندرانی در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان
سه بانوی مازندرانی به دعوت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، به تمرینات دعوت شدند .
نسترن مقیمی ملی پوش پرسابقه و بابلی فوتسال ایران پس از مدتی که دعوت نمی شد، با بازی های خوب در لیگ برتر؛ در زمره نفرات دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی است. زهرا لطف آبادی سنگربان نکایی و نسرین قمی بازیکن نوشهری هم به این اردو که روزهای ۱۵ تا ۱۸ آذر برگزار می شود دعوت شدند.

پایان لیگ خردسالان تکواندوی کشور با قهرمانی معراج ساری
باشگاه معراج ساری در لیگ تکواندوی کشور صاحب عنوانی با ارزش شد و در گروه سنی پایه قهرمانی کشور را بدست آورد.
این تیم با حمایت حمیدرضا نوری که سالیان سال مدیریت و ریاست تکواندوی مازندران را بر عهده داشت شکل گرفت و با هدایت مهسا تقوی عضو اسبق تیم ملی به عنوان قهرمانی دست یافت.

نقره بذری در رقابت های کشتی جایزه بزرگ مسکو / محمدیان هم مدال گرفت
کشتی گیر اهل گلوگاه مازندران به نشان نقره رقابت های معتبر جام الروسا در روسیه رسید. در وزن 86 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 از سد پیتر یانولوف دارنده مدال نقره اروپا از مولداوی گذشت.
در دور دوم مقابل رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.در فینال مقابل ماگومد رمضان اف از روسیه با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رضایت داد. محمدحسین محمدیان هم در این رقابت ها به برنز وزن ۹۷ کیلوگرم رسید تا تیم اعزامی ایران با دو مازنی و دو مدال به خانه بازگردد.

‍ پلیس قهرمان دوچرخه سواری تایم تریل مازندران
مسابقات دوچرخه سواری تایم تریل تیمی از چهاردهمین دوره لیگ دوچرخه سواری استان مازندران و هفتمین مرحله در شهرستان میاندورود برگزار شد که در نهایت تیم های برتر بدین ترتیب معرفی شدند:
 پلیس مازندران الف مقام(( اول ))
 مهدی لوئی، صادق رزقی، محمد نجات الهی، رضا سلطان تویه، امیر وفایی نژاد

تیم ( ب) پلیس مازندران مقام ((دوم ))
امید سهرابی، علی رضا رمضانی، محمد جواد خدادادی، مهدی جابانی، سعید براری
تیم آرش بابل مقام(( دوم))
ابراهیم نژاد اصغری، سید شهرام جعفر زاده، سینا زمردیان، مظاهر رضا زاده، سید ناصر موسوی

مازند رکاب هیات نکا مقام(( چهارم ))
حسین عسکری، مهدی وفایی نژاد، مرتضی شفیعی، لنگری

لاله آباد بابل مقام(( پنجم))
سهراب شعبانپور، الیاس شعبانپور، محمد جانبازی، یعقوب غفاری

هفته دهم لیگ برتر والیبال کشور/ سایپا تهران ۳ - کاله مازندران یک
هفته دهم رقابت‌های لیگ‌برتر‌ والیبال با برگزاری ۶ دیدار پیگیری شد که در حساس‌ترین بازی هفته، تیم سایپای تهران با عملکردی فوق‌العاده توانست مهمان خود کاله ‌مازندران را با نتیجه سه بر یک شکست داد.در ست نخست این بازی، کاله‌ای‌ها با درخشش نفراتی چون امیرحسین اسفندیار و رضا قرا در خط سرویس، دریافت‌های سایپا را دچار مشکل کرده و‌ نهایتا ۲۵-۲۰ به پیروزی رسیدند. در ست دوم اما این تیم سایپا بود که با به کار گیری نفراتی چون رضا صفایی و امین اسماعیل‌نژاد، عملکرد بهتری در سرویس و‌ حمله داشت تا ضمن پیروزی ۲۵-۱۹ در این ست، بازی را در مجموع ست شماری نیز یک بر یک به تساوی‌ بکشید.سایپایی‌ها ست سوم را هم‌ خوب شروع‌ کرده و با خراب‌ کردن دریافت‌های تیم کاله با سرویس‌های هدف‌دار توسط یدالله ناصری، اختلاف امتیاز را افزایش داده و نهایتا ۲۵-۱۷ پیروز شدند تا در‌ مجموع دو بر یک‌ پیش بیافتند. در ست چهارم هم این سایپا بود که عملکرد خوب خود را با درخشش معنوی‌نژاد ادامه داد تا ۲۵-۲۱ به برتری رسیده و نهایتا ۳ بر یک برنده این بازی شود.

پایان لیگ جهانی کاراته وان-مادرید با کسب عنوان پنجمی
کاراته مازندران به نشان برنز لیگ جهانی کاراته وان در مادرید اسپانیا نزدیک شده بود ولی پنجمی پایان کار بود.مهدی عاشوری که در وزن ۸۴ کیلوگرم خوب پیش رفته بود، به حریف هموطن خود صالح اباذری دو به صفر باخت و مدال برنز را از دست داد. بدین ترتیب رقابت های لیگ جهانی کاراته وان در مادرید اسپانیا بدون نشان برای مازندرانی ها خاتمه یافت همانطور که سال ۲۰۱۹ میلادی را با توانست با مدال خودش برای مازنی ها پایان بخشد.
 
آمل و نور بر سکوی  قهرمانی مسابقات ددلیفت باشگاه های مازندران
تیم های آمل و نور قهرمان مسابقات ددلیفت (تک حرکت لیفت) بدون لوازم قهرمانی باشگاه های مازندران شدند.
این دوره از رقابت ها با شرکت ۱۳۰ ورزشکار در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان مدت یک روز  در سالن ورزشی شهید اسماعیلزاده بابلسر برگزار شد که در پایان تیم آمل در رده های های سنی بزرگسالان و جوانان و نور در رده سنی نوجوانان قهرمان شد.
در رده سنی بزرگسالان، آمل با کسب ۱۰۱ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. بابل با ۸۷ امتیاز نایب قهرمان شد و بابلسر با هدایت مهدی خسروشاهی و تنها با ۶ شرکت کننده و کسب ۷۵ امتیاز به عنوان سوم رضایت داد.
آمل در رده سنی جوانان هم با ۱۰۲ امتیاز، مقام نخست را به دست آورد. مقام دوم را باشگاه سپهر بهشهر با کسب ۷۴ امتیاز از آن خود کرد و تیم بهشهر با همین تعداد امتیاز سوم شد.
نوری ها با ۱۱۴ امتیاز عنوان قهرمانی را در رده سنی نوجوانان کسب کردند و مقام دوم به باشگاه سپهر بهشهر با ۷۴ امتیاز رسید.‌ ساری هم ‌با ۶۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.
گفتنی است این مسابقات در اوزان، ۵۲، ۵۶، ۶۰، ۶۷/۵، ۷۵، ۸۲/۵، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۰، ۱۱۰-، ۱۲۵-، ۱۴۰-، ۱۴۰+ کیلو برگزار شد و شرکت کنندگان در رده سنی بزرگسالان بالای ۷۰ سال در وزن آزاد رقابت کردند.

دعوت دوباره میرزاجانپور  به تیم ملی والیبال / تیم ملی با 5 مازنی
 با نظر ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران ۱۸ بازیکن جهت حضور در مرحله اول اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به تیم ملی دعوت شدند.
بازی های درخشان مجتبی میرزاجانپور برای تیم شهرداری ورامین در لیگ برتر، ایگور کولاکوویچ را مجاب کرد تا دوباره این دریافت کننده قهار بابلی را دعوت کند.جواد کریمی و رضا عابدینی که برای پیکان بازی می کنند، امیرحسین اسفندیار از کاله و علی شفیعی از شهرداری ارومیه، نفرات مازنی دعوت شده به جمع ۱۸ نفره ی تیم‌ملی برای دور اول تمرینات برای انتخابی المپیک هستند.
بازیکنان دعوت شده باید روز چهارشنبه (۱۳ آذر) در فدراسیون والیبال حضور پیدا کنند.
لازم به ذکر است که با اعلام کولاکوویچ، درهای تیم ملی به روی افراد دعوت نشده نیز همچنان باز خواهد بود و احتمال دعوت سایر بازیکنان در اردوهای بعدی وجود دارد.
 
بابل قهرمان پنچاک سیلات بانوان مازندران
مدعیان پنچاک سیلات مازندران به مصاف یکدیگر رفتند و به مناسبت هفته بسیج به رقابت پرداختند.
اولین دوره این مسابقات با شرکت ۵۳ ورزشکار از 5 شهرستان در ۳ رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی شهرستان بابل برگزار شد که در نهایت شهرستان‌های میزبان، قائمشهر و بابلسر به ترتیب جایگاه اول تا سوم را از آن خود کردند.

هفته اول لیگ دسته یک والیبال کشور/هورسان رامسر و خوش سیمای آمل پیروز شدند
روز اول از فصل جدید رقابت های لیگ دسته اول والیبال کشور برگزار شد که دو پیروزی و سه شکست برای تیم های مازنی بدست آمد با این توضیح که یکی از دیدارها جدال میان تیم های هم استانی بود.هورسان رامسر در دیداری راحت تیم اودیمای نور را شکست داد و خوش سیمای آمل هم به سادگی تیم دشتستان بوشهر را مغلوب کرد.
 تیم های سفیر جوان رامسر و شهرداری نکا هم بازنده شدند.
نتایج کلی تیم های مازنی بدین ترتیب است:
صنعت فرش اصفهان ۳ - سفیر جوان رامسر یک
شهرداری قزوین ۳- شهروند نکا صفر
خوش سیمای آمل ۳ - دشتستان بوشهر صفر
هورسان رامسر ۳ - اودیمای نور صفر

ترکیب تیم کشتی آزاد اعزامی به جام آلانز با چهار مازندرانی
ترکیب تیم اعزامی کشورمان به رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام آلانز روسیه مشخص شد که چهار کشتی گیر مازنی حضور دارند.جام آلانز روزهای 15 تا 17 آذرماه در شهر ولادی قفقاز روسیه برگزار می شود.
ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: علیرضا سرلک
61 کیلوگرم: مجید داستان
65 کیلوگرم: مرتضی قیاسی- امیرمحمد یزدانی(مازندران-جویبار)
92 کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی(مازندران-سوادکوه شمالی)
97 کیلوگرم: عباس فروتن(مازندران-بابل)
125 کیلوگرم: امیرحسین زارع(مازندران-آمل)
مربیان: ابراهیم مهربان- اویس ملاح

طلای خردمند حیدری در رقابت های دوومیدانی پیشکسوتان آسیا-مالزی
دونده پرسابقه مازندرانی همچنان می درخشد و اینبار یک مدال طلای دیگر به افتخاراتش افزود.خردمند حیدری در بیست و یکمین دوره رقابت های دوومیدانی پیشکسوتان آسیا که در ساراواک مالزی برگزار شد در ماده ۸۰۰ متر و گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال صاحب مدال طلا شد.حیدری سوادکوهی، سال هاست در عرصه دوومیدانی فعال و مدال های زیادی از رویدادهای مهم کسب کرده است.

رقابت های بسکتبال باویلچر آسیا-اقیانوسیه - تایلند/ قهرمانی ایران با مازنی ها
نمایش عالی تیم ملی با حضور مازندرانی هایش باعث یک پیروزی یکطرفه و قدرتمندانه شد.ایران موفق شد با کاپیتانی حکیم منصوری بازیکن آملی خود ۸۵ به ۳۷ به پیروزی برسد و دوباره به قهرمانی دست یابد.مسعود فلاح مربی پرسابقه آملی هم در کادر فنی تیم ملی حضور داشت.

صعود شهروند ساری به رده سوم جدول لیگ برتر فوتسال
شهروند ساری  با پیروزی برابر ارژن شیراز به رده سوم جدول لیگ برتر فوتسال کشور صعود کرد. شهروند در بازی کاملا یکطرفه موفق شد رقیب ته جدولی خود را سه بر صفر شکست دهد و به موفقیت های خودش در نیم فصل دوم تداوم ببخشد.

دو مازنی در ترکیب تیم ملی شطرنج نوجوانان
مسابقات شطرنج تیمی قهرمانی نوجوانان آسیا از روز ۲۷ آذرماه تا ۶ دی‌ماه در کشور چین برگزار می‌شود که دو مازندرانی حضور دارند.تیم شطرنج نوجوانان ایران در رده زیر ۱۴ سال با ترکیب زیر حضور خواهد داشت:بردیا دانشور طولی، سید کیان پورموسوی(بابل)، آبنین عطاخان، محمدجواد خورشیدی(ساری) و حمیدرضا ابراهیمی
در این مسابقات استادبزرگ مرتضی محجوب به عنوان سرمربی تیم را همراهی می‌کند.

نرگس افشین انتخابی المپیک را سوت می زند
نرگس افشین به عنوان یکی از داوران مسابقات انتخابی المپیک از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا معرفی شد.افشین در این مسابقات مهم که در میانه های دی ماه در تایلند برگزار خواهد شد، به قضاوت می پردازد.این داور مازندرانی که رتبه c  داوری والیبال جهان را دارد یکی از قاضیان معین و برجسته برای پیکارهای حساس و تعیین کننده انتخابی المپیک است.
 

قضاوت دو داور مازندرانی در دو دیدار حساس لیگ برتر فوتبال
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود که دو داور مازندرانی به قضاوت می‌پردازند. وحید کاظمی داور قائمشهری با کمک براتعلی مولوی و حسن ظهیری، دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و ماشین سازی تبریز را ساعت ۱۶:۳۰ چهارشنبه ۱۳ آذر در ورزشگاه تختی سوت می‌زند.
همچنین اشکان خورشیدی داور ساروی به‌عنوان داور وسط، بازی حساس دو تیم استقلال تهران و پدیده شهر خودرو را سوت می‌زند. این بازی که پنجشنبه ۱۴ آذر ماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، محمد رضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان به عنوان  کمک داور خورشیدی را در امر قضاوت یاری می کنند. گفتنی است محمدرضا اکبریان دیدار دو تیم نساجی و سپاهان را که پنجشنبه ساعت ۱۶ در ورزشگاه وطنی برگزار می شود را قضاوت خواهد کرد.
 

تیم های لیگ دسته سوم فوتبال کشور در مرحله نهایی مشخص شدند
 به زودی قرعه کشی رقابت های لیگ دسته سوم فوتبال کشور در مرحله دوم انجام می شود و تیم های مازندرانی رقبای خود را می شناسند.  اسامی ۳۰ تیم حاضر در مرحله نهایی لیگ سه به شرح زیر است :
۱۶ تیم باقی مانده از مرحله دوم فصل گذشته:
استقلال شوش، شهرداری نوشهر، شهید‌مولایی قائمشهر، نماینده مازندران ( جوان نوین ساری )، ذوالفقار کاشان، ستاره سرخ کاشان، پاس گیلان، شهرداری اردبیل، سپاهان نوین اصفهان، سینا صنعت ایذه، پویندگان تلاش مرودشت، کیان تهران، پاراگ تهران، وحدت پدیده بوشهر، ویستا توربین تهران، تازان تهران
۱۲ تیم صعود کننده از مرحله اول به مرحله نهایی:
مقاومت تهران، مهاجرنوین مشهد، آذرآب اراک، دماوند آمل، عقاب تهران، آذر کوثر تبریز، فرهنگ ایثار آستارا، شاهین بندرعامری، تامرادی کهگیلویه و بویراحمد، خلیج فارس میناب، ۰۴ بیرجند، یزد لوله یزد
تیم های سقوط کرده از لیگ دسته دوم فصل گذشته:
استقلال اهواز، مس شهربابک
با اعلام رسمی سازمان لیگ فوتبال امتیاز مس شهربابک به باشگاه شهروند ساری و امتیاز وحدت پدیده بوشهر به باشگاه فجر خراسان واگذار شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما