کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار دار الافتاء مصر درباره استفاده از اصطلاح «تروریسم اسلامی»

14 آذر 1398 ساعت 15:30

دار الافتاء مصر ضمن درخواست از رسانه‌ها برای عدم استفاده از اصلاح «تروریسم اسلامی»، درباره سرانجام به کار بردن این اصطلاح هشدار داد.


به گزارش بلاغ دار الافتاء مصر درباره سرانجام استفاده از اصلاح «تروریسم اسلامی» در رسانه‌ها و مطبوعات هشدار داد و گفت که به کار بردن آن، نوعی تبلیغ اسلام‌هراسی و حمایت از تروریسم است.
مرکز نظارت بر فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دار الافتاء مصر در این خصوص گزارشی را منتشر و در آن اعلام کرد که استفاده از این اصلاح باعث «تحریف حقایق اسلام و تغذیه تروریسم و افزایش تبلیغات اسلام‌هراسی می‌شود».
به گزارش مصری الیوم، در ادامه این گزارش آمده است: «این اصلاح ابتدا در 11 سپتامبر سال 2001 و سپس در انفجارهای 2005 لندن، 2004 مادرید و 2010 استکهلم به کار برده شده است».
این گزارش اشاره می‌کند که از اصلاح تروریسم اسلامی برای ترسیم یک نوع چهره منفی از اسلام استفاده شده است و طی این سال‌ها این اصطلاح را بیشتر اصحاب رسانه، دانشگاهیان و ادبا استفاده کرده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408340

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408340/هشدار-دار-الافتاء-مصر-درباره-استفاده-اصطلاح-تروریسم-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com