تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۳۸
رئیس‌جمهور لبنان از نمایندگان پارلمان خواست تا دوشنبه هفته آتی در خصوص انتخاب نخست‌وزیر تشکیل جلسه دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز (چهارشنبه) از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا دوشنبه هفته آتی برای مشورت درباره انتخاب نخست‌وزیر تشکیل جلسه دهد.
به نوشته وبگاه النشره، رئیس جمهور لبنان صبح روز (سه‌شنبه) نیز پس از دیدار «سمیر الخطیب» از نزدیکان الحریری گفت که این کشور روزهای آینده شاهد تحولات مثبتی خواهد بود.
از این رو پنج هفته پس از استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز (چهارشنبه) منابع لبنانی اعلام کردند، توافق اولیه بر سر نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» از نزدیکان  الحریری حاصل شده است.
شبکه الجزیره نیز امروز به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد، توافق اولیه بر سر تشکیل دولت تکنو-سیاسی در لبنان با نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» و بدون حضور «جبران باسیل» وزیر خارجه به دست آمده است.
با این وجود «نجیب میقاتی»، «فواد سنیوره» و «تمام سلام» نخست‌وزیران پیشین لبنان امروز در بیانیه‌ای با نتقاد از رایزنی‌های «میشل عون» برای انتخاب نخست‌وزیر مدعی شدند که اقدامات عون خلاف قانون اساسی لبنان است که این ادعا با پاسخ دفتر رئیس‌جمهور لبنان همراه بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷