تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۳۷
محاکمه دو نخست‌وزیر و تعدادی از وزرا و بازرگانان سابق الجزائر در دوره ریاست‌جمهوری «عبدالعزیز بوتفلیقه» برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ روز چهارشنبه محاکمه شماری از مقامات ارشد دوره عبدالعزیز بوتفلیقه از جمله دو نخست‌وزیر، وزرای سابق و بازرگانان به اتهام فساد، برگزار شد.
جلسات دادگاه در دادگاه «سیدی محمد» واقع در مرکز پایتخت الجزائر برگزار شد. قرار بود این جلسه دو روز پیش برگزار شود اما هیأت دفاع از متهمان به بهانه نبودن شرایط مناسب، جلسه را ترک کرد و جلسه محاکمه به امروز موکول شد.
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، از ساعات اولیه صبح امروز تدابیر شدید امنیتی در اطراف دادگاه اتخاذ شده و دوربین‌های زیادی در داخل و خارج از سالن جلسه نصب شده است و صدها نفر از مردم الجزائر در اطراف دادگاه تجمع کردند.
«احمد اویحیی» و «عبدالمالک سلال» نخست‌وزیران سابق، «یوسف یوسفی» و «محجوب بده» وزرای سابق صنایع، «عبدالغنی زعلان» وزیر سابق حمل و نقل و تعدادی از بازرگانان و کادار اداری مرکزی و محلی الجزائر در جلسه دادگاه حضور یافتند در حالی‌که «عبدالسلام بوشوارب» وزیر اسبق صنایع که به خارج متواری گشته در جلسه حضور نداشت.
این افراد در ارتباط با پرونده مونتاژ خودرو و به اتهام هدر دادن اموال عمومی، سوء استفاده از موقعیت شغلی، اعطای مزایای غیرقانونی به دیگران، دریافت وام‌های بانکی به روش غیرقانونی، خسارت زدن به منافع بانک دولتی و پولشویی، محاکمه می‌شوند.
طبق گزارش وبگاه «۲۴»، اویحی برگزاری جلسه محاکمه در دادگاه سیدی محمد را که ویژه رسیدگی به پرونده‌های عادی است، محکوم کرده و خواستار اجرای ماده ۱۷۷ قانون اساسی در خصوص تأسیس دادگاه عالی دولت ویژه محاکمه رئیس‌جمهور و مقامات ارشد شد.
او همچنین اتهامات وارده را رد کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰