تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۲۴
وزیر نیرو از امضای یادداشت تفاهمی در روز آینده مبنی بر حضور شرکت‌های ایرانی برای ساخت سد، نیروگاه‌های برقابی و تصفیه‌خانه‌ آب و فاضلاب در سوریه خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ رضا اردکانیان  در حاشیه نشست با وزیر منابع آبی سوریه با بیان اینکه از حضور شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های بازسازی سوریه استقبال شده است، گفت: فردا قرار است یادداشت تفاهمی بین دو کشور ایران و سوریه امضا شود که براساس آن شرکت‌های ایرانی بتوانند پروژه‌های سدسازی، احداث نیروگاه‌های برقابی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، و شبکه‌های آب‌رسانی در کشور سوریه مشارکت کنند.
وی تأکید کرد: مذاکرات انجام شده در مورد برنامه‌های مرکز منطقه‌ای و همکاری‌ چندجانبه در زمینه آب و فاضلاب بوده است، بنابراین در این نشست تلاش شد زمینه‌های مختلف همکاری دوجانبه برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی بخش آب و فاضلاب سوریه همواره شود. بنابراین این موارد مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا پایان روز کاری فردا یک یادداشت تفاهم میان دو کشور به امضا برسد.
اردکانیان وزیر نیرو گفت: براساس سازوکاری که تعیین شد در این یادداشت تفاهم شرکت‌های ایرانی می‌توانند در پروژه‌های سدسازی، نیروگاه‌های برقابی، شبکه‌های آبرسانی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در سوریه مشارکت کنند.
وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر در پروژه‌های متعددی که در بازسازی سوریه مطرح است، قطعاً پس از پایان جنگ و استقرار کامل شرایط مناسب ایجاد شده است و شرکت‌های ایرانی طبیعتاً در اولویت این بازسازی قرار دارند.
در این مراسم همچنین، حسین عرنوس وزیر منابع آبی سوریه نیز با اشاره به اینکه این کشور از حضور شرکت‌های ایرانی برای پروژه‌های سدسازی و صنعت آب و برق این کشور استقبال می‌کند، گفت: در نشست امروز در مورد پروژه‌های مشترکی که در سوریه در فعالیت هستند، بحث شد. بنابراین در مورد پروژه‌هایی که با مشکل مواجه شدند نیز با طرف ایرانی و وزیر نیرو مذاکرات خوبی صورت گرفت.
به گفته وی، قرار شد برای رسیدگی به وضعیت پروژه‌های ذکر شده یادداشت‌تفاهمی میان دو کشور امضا شود، به طوری که حتی در سایه روزافزون کشور سوریه به منابع سوریه، طراحی پروژه‌های آبی برای آینده این کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴