کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقدینگی کشور به مرحله بحرانی رسید/ تداوم مشکلات زباله در مازندران

14 آذر 1398 ساعت 12:20

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین بحران اقتصادی کشور را نقدینگی اعلام کرد و گفت: اکنون نقدینگی کشور 2 هزار و هزار میلیارد است و روز به روز هم در حال افزایش است.


به گزارش بلاغ علی اسماعیلی  در نشست خبری که به مناسبت روز مجلس در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید مدرس، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه وضع قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها را دارد اما مجلس محلی هم به نام شورای شهر وجود دارد که اعضای آن توسط مردم انتخاب می‌شوند اما چون بودجه دولتی نمی‌گیرند از سوی مجلس شورای اسلامی نظارت نمی‌شوند زیرا نظارت مجلس بر عملکرد دستگاه‌هایی است که بودجه دولتی دارند.
وی در رابطه با افزایش قیمت بنزین و عدم مخالفت نمایندگان مجلس، خاطر نشان کرد: دولت برای هزینه‌های جاری و حقوق نیازمند ۴۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که با همه تمهیدات انجام شده ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد و برای تامین کسری پیشنهادات مختلف از جمله حذف یارانه، افزایش مالیات و افزایش قیمت بنزین را ارائه کرد که در چند مرحله با مخالفت نمایندگان مواجه شد اما در نهایت تصمیم به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گرفته شد که علاوه بر مابه‌التفاوت قیمت، فروش بنزین مازاد به دیگر کشورها می‌تواند کسری بودجه را تامین کند.

 
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در باره مهم‌ترین عملکرد مجلس دهم افزود: تصویب طرح نظام جامع بانکی برای جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها، تصویب طرح مالیات بر ارزش افزوده که برای بخش‌های تولیدی و مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده بود، همچنین تصویب لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به اقتصاد کشور و مردم کمک می‌کند از جمله آن‌هاست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه مهم‌ترین بحران اقتصادی کشور را وجود نقدینگی عنوان و اظهار کرد: اکنون نقدینگی کشور ۲ هزار و هزار میلیارد است و روز به روز هم در حال افزایش است و از طرفی دولت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
اسماعیلی از دیگر بحران‌های موجود در کشور را بحران محیط زیستی دانست و گفت: حل این بحران نیازمند هم‌اندیشی، تعامل و برنامه‌ریزی هر سه قوه دارد.
وی افزود: در استان مازندران بحران گاز داشتیم که رفع شد اما بحران زباله استان همچنان به دلیل نداشتن منابع و سازمان مشخص همچنان باقی است و رفع نشد.
 اسماعیلی در باره حضور خود در انتخابات در پیش رو تصریح کرد: در حال بررسی و فکر کردن هستم اما از شما و مردم انتظار دارم به دنبال افراد اصلح باشید و فارغ از همه تفکرات و سلیقه‌ها، در جاهایی که درد مشترک داریم از جمله توسعه، با هم اتفاق نظر داشته باشیم.
وی با تاکید بر پرهیز از اختلاف و تفرقه، گفت: حضور رقبا سبب افزایش مشارکت می‌شود اما پس از انتخابات باید همه تلاش‌ها صرف توسعه شهرستان شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408318

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408318/نقدینگی-کشور-مرحله-بحرانی-رسید-تداوم-مشکلات-زباله-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com