تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۱۳
ایده حکمرانی خوب و کارآمد باید به‌عنوان شعار اصلی کسانی باشد که خواهان حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب شدن خود به عنوان نمایندگان مردم هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ میزان مشارکت در انتخابات ها همیشه برای نظام از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده به طوری که یکی از تاکیدات و مطالبات جدی مقام معظم رهبری، افزایش مشارکت در انتخابات ها بوده و بیش از آنکه چه کسی یا چه کسانی از دل صندوق ها بیرون می آیند، میزان حضور مردم در پای صندوق های رای اهمیت داشته است.
حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای یکی از شاخصه های اقتدار ملی محسوب می شود و کشور را در برابر تهدیدات و آسیب ها واکسینه می کند. در انتخابات پیش رو نیز یکی از دغدغه های جدی، مشارکت بالای مردم در انتخابات است که باید زمینه ها برای این مشارکت فراهم گردد و انگیزه های لازم برای حضور در پای صندوق رای، فارع از آنکه چه کسی حائز اکثریت آراء می شود کل بگیرد.
با توجه به عملکرد ضعیف دولت و مجلس و فشارهای معیشتی بر مردم و همچنین عدم تحقق وعده های داده شده در انتخابات های گذشته، امکان مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای کم شده و یا احتمال می رود که مشارکت در سطح قابل قبولی نباشد، لذا سوال این است که چگونه می توان شرایط را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کرد؟
آنچه که از دل صحبت ها و مطالبات مردم بر می آید این است که مردم خواهان تغییر وضع موجود هستند و می خواهند این وضع دگرگون شود و شرایط برای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید فراهم گردد. در پاسخ باید گفت یکی از بهترین روش ها و موقعیت ها برای تغییر وضع موجود، تغییر در برخی ارکان تصمیم گیری کشور است.
یکی از این ارکان مجلس شورای اسلامی است. عملکرد مجلس فعلی نشان می دهد که توان تغییر در وضع موجود را ندارد، لذا تغییر در وضع موجود در گرو تغییر در مجلس است و راه قانونی آن مشارکت در انتخابات است.گام دوم انقلاب نیازمند مجلسی است که توان تغییر در وضع موجود را داشته باشد، لذا هر کسی که اراده کرده است تا در انتخابات پیش رو خود را در معرض آراء مردم قرار دهد باید قدرت تغییر وضع موجود را داشته باشد. باید توان اثبات ایده ها و ادعاهای خود را در راستای تغییر وضع موجود داشته باشد.
کاندیداهای انتخابات مجلس آتی باید برنامه های خود را متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم کنند و آینده ای روشن را برای مردم نوید دهند. برنامه ای که از حالت شعارگونگی خارج و مبتنی بر عقلانیت و واقعیت های موجود و با نگاه به افق روشن ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب باشد.
برنامه ای که بتواند مردم را برای داشتن مجلسی کارآمد امیدوار سازد که از دل این امیدواری و اقناع، مشارکت سیاسی و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای رقم خواهد خورد. البته در این میان انتخاب کنندگان نیز باید به وظیفه و تکلیف خود در انتخابات آتی آگاه باشند و به آن عمل کنند.
اساسا انتخاب کردن ها در گام دوم انقلاب باید همراه با آگاهی و عقلانیت باشد. باید ناظر بر حل مسائل اساسی کشور و مطالبات انتخاب کنندگان باشد. مردمی که خواهان تغییر وضع موجود و گره گشائی از مشکلات کشور هستند باید در انتخاب خود آگاهانه و مسئولانه عمل کنند. به طوری که با انتخاب خود مجلسی را شکل دهند که توان تغییر را داشته باشد نه آنکه در روزمرگی خود غوطه ور شود.
مجلس در گام دوم انقلاب باید مجلسی تصمیم ساز و مقتدر باشد که قدرت و توان گرفتن تصمیمات بزرگ و تحول آفرین را داشته باشد.گام دوم انقلاب،گام تحول آفرینی است. مجلس باید توان ایفای نقش خود را در این مرحله تاریخی از انقلاب داشته باشد. باید ضمن حضور در انتخابات، کسانی را برای نشستن بر کرسی نمایندگی برگزینند که برنامه و ایده های منطقی و خلاقانه برای تحول و تغییر دارند.
باید بپذیریم که برخی ناکارآمدی ها و ناتوانی ها در حل مشکلات کشور در حوزه مدیریتی به خصوص مدیریت اقتصادی،محصول انتخاب های ماست. بررسی ها و دیدگاه های بسیاری از نخبگان کشور، حاکی از آن است که این مدیریت ناکارامد از جمله مجلس و دولت که عمده بار مدیریت کشور را بر عهده دارند، برخواسته از آراء ملت است.
انتخابات آتی که اولین انتخاب در گام دوم انقلاب است،آزمونی برای انتخاب عقلانی و آگاهانه است که باید به دور از هیاهو و تبلیغات اغواگرایانه و فریب کارانه صورت بگیرد. حل مشکلات کشور به اراده های ما بستگی دارد. در گام دوم کسانی که هیچ برنامه ای برای حل مشکلات کشور و اعتمادی به توان داخلی برای این مهم ندارند جایگاهی در مجلس تحول آفرین نخواهند داشت.
کسانی که چشم امید خود را به بیرون از مرزها دوخته اند و اعتمادی به نسل جوان برای صف شکنی ندارند،در مجلس آینده نباید جایگاهی داشته باشند.کسانی که امتحان خود را در مواجه با مشکلات کشور پس داده اند و از این آزمون شکست خورده بیرون آمده اند نباید در مجلس آتی حضور داشته باشند، زیرا مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب، محل آزمون و خطا نیست بلکه محلی برای عملیاتی سازی و اجرای ایده حکمرانی خوب است تا مردم طعم شیرین محصولات این حکمرانی خوب را بیش از پیش بچشند.مجلس آتی باید مظهر حکمرانی خوب و کارآمد در عرصه قانون گذاری و نظارت و ریل گذاری برای تغییر وضع موجود باشد.
ایده حکمرانی خوب و کارآمد باید به عنوان شعار اصلی کسانی باشد که خواهان حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب شدن خود به عنوان نمایندگان مردم هستند منوط به آنکه بتوانند ایده حکمرانی خوب و کارآمد خود را برای مردم تشریح و اعتماد آنان را جلب کنند به گونه ای که مردم به تشکیل مجلسی که توان تحول آفرینی دارد امیدوار شوند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰