کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست ناتو را لغو کرد

14 آذر 1398 ساعت 11:20

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به مسخره شدنش از سوی نخست‌وزیر کانادا او را فردی «دو رو» توصیف کرد.


به گزارش بلاغ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه کنفرانس خبری خود در پایان نشست ناتو را لغو کرد.
ترامپ در توئیترش نوشت: «بعد از اتمام جلسات امروز به واشنگتن باز می‌گردم. در پایان کنفرانس ناتو نشست خبری نخواهیم داشت چون ظرف دو روز گذشته بارها کنفرانس خبری داشته‌ایم. سفر همه به سلامت.»
برخی از کاربران فضای مجازی ادعا کرده‌اند ترامپ از انتشار فیلمی که سران کانادا، فرانسه، انگلیس و فرانسه را در حال تمسخر او نشان می‌دهد عصبانی شده و به همین دلیل این کنفرانس مطلوعاتی را لغو کرده است. 
ترامپ ساعاتی قبل‌تر در واکنش به همین موضوع «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کاناد را فردی «دو رو» توصیف کرد. 
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که درباره سخنان ترودو که ظاهراً در حال تمسخر ترامپ است چه نظر دارد گفت: «آو آدم دو رویی است.»
وی در ادامه گفت: «او آدم خیلی خوبی است ولی حقیقت این است که من از او بابت اینکه سهم ۲ درصدی [کانادا در ناتو] را نمی‌پردازد توضیح خواستم. مثل اینکه خیلی از این بابت راضی نیست.»
ترامپ در ادامه خاطرنشان کرد: «او سهم ۲ درصدی کانادا را پرداخت نمی‌کند و باید این کار را انجام دهد. کانادا، پولدار است.»
پیش از این فیلمی منتشر شده بود که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا را بعد از دیدار دو جانبه با «دونالد ترامپ» در جمع «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حال تمسخر ترامپ نشان می‌دهد.
در این فیلم ترودو در پاسخ به سوال جانسون درباره علت به تاخیر افتادن برنامه‌اش به تاخیر ترامپ برای حضور در نشست دوجانبه‌ سران کانادا و آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید: «او دیر کرده بود چون یک کنفرانس خبری ۴۰ دقیقه‌ای داشت. شما فقط باید قیافه تیمش را می‌دیدید که فکشان آمده بود پایین».
نخست‌وزیر کانادا در این فیلم توضیحی در خصوص اینکه چرا فک اعضای تیم ترامپ (از شدت شگفتی یا شوکه شدن) پایین افتاده بود، ارائه نمی‌دهد.
ترودو قبل از حضور در جمع سه نفره با جانسون و ماکرون، یک دیدار دو جانبه با ترامپ داشت؛ دیداری که در آن ترامپ ضمن تاکید بر روابط خوب آمریکا و  کانادا از کم کاری کانادا در عمل به تعهداتش درباره هزینه‌های دفاعی در ناتو انتقاد کرده بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408311

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408311/ترامپ-کنفرانس-مطبوعاتی-پایان-نشست-ناتو-لغو

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com