تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۰۵
وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در چرخشی نسبت به موضع دو روز پیش خود، تهدید کرد که احتمال دارد حزب وی با حزب نتانیاهو ائتلاف کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ همزمان با پیچیده‌تر شدن بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی و احتمال برگزاری سومین انتخابات در یک سال اخیر، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» احزاب چپ‌گرا را تهدید کرد که با رقبای آنها ائتلاف می‌کند.
لیبرمن، که همین دو روز پیش از نپیوستن به ائتلاف هیچکدام از احزاب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و «آبی‌وسفید» به ریاست «بنی گانتز» حرف زده بود، امروز (چهارشنبه) حزب گانتز را تهدید کرد که اگر در توافق نخست‌وزیری چرخشی، به نتانیاهو اجازه ندهند ابتدا نخست‌وزیر باشند، با لیکود ائتلاف می‌کند.
مشکل اصلی بحران سیاسی رژیم صهیونیستی که اکنون فقط یک هفته با پایان مهلت تشکیل کابینه و کشیده شدن به ورطه سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی فاصله دارد، عدم ائتلاف حزب لیبرمن (که از سوی تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی به عنوان مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب گرفته) با هیچکدام از احزاب نتانیاهو و گانتز است.
به نوشته روزنامه «هاآرتص» دفتر لیبرمن امروز به حزب آبی‌وسفید اطلاع داد که تعدادی از نمایندگان پارلمان اسرائیل (کنست) پیش او آمده و از وی درخواست کرده‌اند که برای جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات در یک سال جاری، با احزاب راست‌گرا به رهبری لیکود ائتلاف کند.
بر اساس این گزارش، لیبرمن به حزب گانتز هشدار داده اگر توافق نخست‌وزیری چرخشی را نپذیرند و اجازه ندهند که نتانیاهو ابتدا [به مدت 5 ماه] نخست‌وزیر باشد، با حزب لیکود ائتلاف کرده و بدین ترتیب کابینه راست‌گرا تشکیل خواهد شد.
این اظهارات امروز لیبرمن در حالی است که وی شامگاه دوشنبه گفته بود تا زمانی که نتانیاهو و گانتز اختلافات را کنار نگذاشته و با یکدیگر جهت تشکیل کابینه توافق نکنند، او نیز با هیچکدام از آنها ائتلاف نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)
بامداد سه‌شنبه بود که کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت عدم تشکیل کابینه این رژیم تا وقت مقرر، انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی در تاریخ بیست‌وپنجم فوریه 2020 (ششم اسفند 1398)‌ برگزار می‌شود.
نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند به همین دلیل رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد. (جزئیات بیشتر)
احتمال کشیده شدن رژیم صهیونیستی به سومین انتخابات در سال جاری در حالی است که نظرسنجی‌های جدیدی که در فلسطین اشغالی برگزار شده، نشان می‌دهد انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی را حل کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما