تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۰۸۲۹۶
نظرسنجی جدید در آلمان نشان داد که اکثریت آلمانی‌ها موافق کاهش وابستگی به آمریکا و ایجاد روابط نزدیک‌تر با روسیه هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بر اساس نظرسنجی جدید که توسط  موسسه نظرسنجی انگلیسی «یوگاو» و به سفارش رسانه‌های خبری آلمان برگزار شده، اکثریت آلمانی‌ها طرفدار کاهش  وابستگی به آمریکا و برقراری روابط نزدیک‌تر با روسیه هستند.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» براساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد آلمانی‌ها معتقدند که اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید بدون کمک آمریکا، از خود برابر حملات محافظت کنند.
اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که آمریکا باید تا حدودی (۲۳ درصد) یا به طور کامل (۲۶ درصد) ۳۰ هزار نظامی خود در آلمان را از این کشور خارج کند. در مورد تعامل ناتو با روسیه نیز ۵۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که ناتو به جای بازدارندگی، باید بیشتر با «روسیه» همکاری کند. ۵۴ درصد نیز معتقدند که ناتو هنوز یک «سازمان ضروری» است.
در زمینه رفع تحریم‌ها علیه روسیه نیز  ۳۷ درصد موافق  رفع تحریم‌ها علیه این کشور هستند، در حالی که ۳۴ درصد مخالف رفع این تحریم‌ها هستند.
چندی قبل نیز این موسسه نظرسنجی در آلمان انجام داد که براساس آن شهروندان آلمانی به «ولادیمیر پوتین»  رئیس جمهور روسیه بیشتر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعتماد دارند. 
نتایج این نظرسنجی نشان داد که فقط ۶ درصد پاسخ دهندگان گفتند که به رئیس جمهور آمریکا بیشتر از پوتین اعتماد دارند، در حالیکه ۲۷ درصد معتقد بودند رئیس جمهور روسیه فردی «قابل اعتمادتر» از ترامپ است. (جزئیات بیشتر)
شبکه خبری «ای‌آر‌دی» آلمان در این مورد نوشت که در پی انتخاب دونالد ترامپ، ۲۸ درصد مردم آلمان معتقدند که «مسکو» شریک «قابل اعتماد‌تری» در مقایسه با آمریکاست و این در حالی است که چنین نظری درباره آمریکا فقط 25 درصد بود.
این در حالی است که روابط دیپلماتیک آلمان و روسیه چهارشنبه تاحدی متشنج شد به طوری‌که وزارت خارجه آلمان دو کارمند سفارت روسیه در «برلین» را در ارتباط با قتل یک شهروند گرجستانی از این کشور اخراج کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴