کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار دامپزشکی مازندران درباره بیماری آنفلوانزا

13 آذر 1398 ساعت 14:36

اداره کل دامپزشکی مازندران در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار‌های بهداشتی صادر کرد.


به گزارش بلاغ، دامپزشکی مازندران با انتشار پیام بهداشتی ضمن تاکید بر عدم دریافت گزارشی مبنی بر وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور صنعتی و یا تلفات غیر عادی در جمعیت طیور استان مواردی را به شرح ذیل اعلام کرد:

مازندران بدلیل وجود تالاب‌ها و آبندان‌های فراوان و مهاجرت پرندگان آزاد پرواز (بعنوان مخزن بیماری) همواره در معرض خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد.

جهت پیشگیری از گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش موارد بیماری و تلفات نامتعارف پرندگان به مسئولان دامپزشکی منطقه محل سکونت لازم و ضروری می‌باشد.

جهت پیشگیری از گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تماس مستقیم با پرندگان خودداری گردیده و در موارد ضروری پرندگان بصورت مسقف و محصور نگهداری شوند.

در مواقع بروز تلفات در جمعیت پرندگان، دفن بهداشتی پرندگان تلف شده و ضدعفونی مکان نگهداری ضروری می‌باشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سویه ویروس آنفلوآنزای جدا شده از مبتلایان به آنفلوآنزای انسانی با سویه پرندگان کاملاً متفاوت است.

 تا کنون گزارشی از وقوع این بیماری ویروسی در جمعیت طیور استان مشاهده نشده و با رعایت بهداشت فردی توسط شهروندان و جدی گرفتن هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی و تشدید در رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحد‌های پرورشی، نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 408285

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408285/هشدار-دامپزشکی-مازندران-درباره-بیماری-آنفلوانزا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com