تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۲۶۹
گروهی از محققان بین المللی برای نخستین بار موفق به طراحی شبکه‌ای از سلول‌های عصبی به صورت مصنوعی شده‌اند که قادر به تقلید از کارکرد سلول‌های عصبی واقعی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ نیواطلس، محققان از دهه‌ها قبل به دنبال طراحی و خلق شبکه‌های سلولی عصبی مصنوعی بوده‌اند که قادر به تقلید از کارکرد این شبکه‌ها در مغز و سایر اعضای بدن انسان باشند. اما این نخستین بار است که این فناوری تا این حد پیشرفت کرده که با نمونه واقعی خود کاملا مشابه شده است.

 
البته این فناوری هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که در بیمارستان‌ها قابل استفاده باشد، فاصله زیادی دارد. اما این نوآوری راه را برای مقابله با بیماری‌های خطرناکی مانند آلزایمر و فراموشی بسیار هموار می‌کند.
به عنوان مثال می‌توان با استفاده از این سلول‌های عصبی مصنوعی ضربان سازهایی را تولید کرد که قادر به شبیه سازی عملکرد سلول‌های عصبی پمپاژ کننده خون از قلب باشند.
تولید این سلول‌های عصبی با همکاری مهندسان و پزشکان متعددی در دانشگاه بث انگلیس انجام شده که سیستم‌های کنترل سخت افزاری و نرم افزاری آن را طرحی کرده‌اند. آنها می گویند در جریان آزمایش‌های انجام شده این سیستم مصنوعی با موفقیت عملکرد سلول های عصبی مختلفی را تقلید کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷