تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۲۳۹
نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است، یک پنجم از نوجوانان آمریکا و یک چهارم بزرگسالان مبتلا به بیماری پیش دیابت هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است، یک پنجم از نوجوانان آمریکا و یک چهارم بزرگسالان مبتلا به بیماری پیش دیابت هستند.

محققان داده‌های مربوط به ۵.۸۰۰ نوجوان و بزرگسال را بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ بررسی کردند و دریافتند که ۱۸ درصد از نوجوانان و ۲۴ درصد از بزرگسالان قند خون بالا و خطرناکی دارند.
مردها دو برابر بیش از سایرین احتمال ابتلا به پیش دیابت داشتند و بزرگسالان جوان اسپانیایی بالاترین میزان را داشتند.
 پژوهشگران سی‌دی‌سی که مسؤول این پژوهش بوده‌اند تأکید می‌کنند، این آمار جدا از افرادی است که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند. 
تخمین زده می‌شود، بیش از ۲۶ میلیون نفر در حال حاضر به دیابت مبتلا هستند و دست کم حدود ۸۰ میلیون نفر با توجه به میزان قند خون، پیش دیابت دارند.
سوابق نشان می‌دهد که ۱۸ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله و ۲۴ درصد بزرگسالان ۱۹ تا ۳۴ ساله مبتلا به پیش دیابت هستند، به این معنی که قند خون آنها به طور غیر بهداشتی زیاد است، اما وضعیت آنها برگشت پذیر است.
رابرت آر ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفت: رژیم های غذایی ضعیف، عدم ورزش و استرس در بین جوانان امروزی عامل زمینه‌ساز دیابت است.
پیش از این، شایع‌ترین نوع دیابت در میان کودکان و جوانان دیابت نوع یک بود، بیماری که گمان می‌رود ناشی از ژن‌ها یا محیط باشد و باعث می‌شود بدن از نظر انسولین به صورت مزمن مقاوم باشد.
دیابت نوع ۲ از دیرباز در بین بزرگسالان شایع‌تر بوده، زیرا از نزدیک با رژیم غذایی ضعیف و عدم ورزش همراه است.
داده‌های جدید که امروز در ژورنال JAMA Pediatrics منتشر شده  با تجزیه و تحلیل اطلاعات ۵.۸۰۰ نفر که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ به یک بررسی ملی بهداشت پاسخ داده‌اند، جمع آوری شده است.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴