تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۸۱۶۵
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با تشریح فعالیت‌های اداره قوانین، گفت:شیوه نامه‌ای برای جلسات نقد رأی نوشتیم که در آن دو مدل قضایی و دانشگاهی با دستورالعمل‌های جداگانه تعریف شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ سید حجت‌اله علم الهدی در دیدار با حسین دهقانی فیروزآبادی معاونت منابع انسانی و محمدرضا حدادزاده نیری دادستان کل استان یزد اظهار کرد: رویکرد ریاست جدید دستگاه قضا، کمک به ارتقاء شأن قضات است.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از فعالیت‌های مشترک با سایر نهادهای قوه قضائیه خبر داد و گفت: در صدد هستیم ظرفیت‌های استانی را فعال کنیم و از این ظرفیت‌ها در شناخت موضوعات و حمایت از طرح‌های پژوهشی، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی در حیطه دانشجویی و قضات و نیز در جلسات نقد رای استفاده کنیم. 
علم‌الهدی تصریح کرد: شیوه نامه‌ای برای جلسات نقد رأی نوشتیم که در آن دو مدل قضایی و دانشگاهی با دستورالعمل‌های جداگانه تعریف شده است. 
وی افزود: طبق این دستورالعمل جدید، ما برگزار کننده نخواهیم بود و تنها پشتیبانی می‌کنیم لذا هرکدام از استان‌ها خود برگزار کننده هستند و ما پشتیبان و حمایت کننده از ثمرات جلسات هستیم.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای گسترش مجلات علمی و پژوهشی و انتشار مقالات  علمی – پژوهشی قضات ادامه داد: در حوزه خدمات پژوهشی که به قضات ارائه می‌شود، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است البته تقاضاهایی زیادی در زمینه مقالات وجود دارد و ما اقداماتی در این زمینه خواهیم داشت.
وی با اشاره به نگارش و انتشار کتب توسط قضات، گفت: خروجی‌های علمی افراد در بدنه دستگاه قضا اولویت پژوهشگاه است.
ثبت تاریخ و خاطرات قضات قدیمی (با سابقه) و همچینن ایجاد اداره قوانین از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه قوه قضائیه بود که علم‌الهدی به آن اشاره کرد. 
وی با تشریح فعالیت‌های اداره قوانین، تعریف قوانین بر مبنای اصول فقهی، اسلامی و بومی را از ماموریت‌های این اداره دانست.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در سطح ستادی تفاهم نامه‌هایی با سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی انجام شده تا با ساز و کار مشخص بازدیدهای دانشجویی ترتیب داده شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷