کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات هفته مکتب انقلاب اسلامی اعلام شد

12 آذر 1398 ساعت 13:40

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: روز چهارشنبه 13 آذر طی همایشی از 10 کتب با محوریت انقلاب اسلامی در هفته مکتب انقلاب اسلامی رونمایی خواهیم کرد.


به گزارش بلاغ علی ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در نشست خبری مکتب انقلاب اسلامی که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: رجوع به مکتب انقلاب اسلامی تضمین‌کننده حل مسائل جاری و ارتقاء و تعالی فرهنگی و معنوی کشور خواهد بود.
وی افزود: مکتب آن ابزار و امکاناتی است که به ما کمک می‌کند تا راه را پیدا کنیم و به عمل برسانیم. همچنین امام راحل فرمودند که هدف ما مکتب ماست. یعنی مشکلات کشور با این مکتب برطرف و تعالی می‌یابد و جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. اگر در این شرایط در سال آغازین گام دوم انقلاب از مکتب انقلاب صحبت کنیم این یعنی مبارزه ما مبارزه مکتبی است.
رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی افزود:‌ جنگی که امروز در عالم وجود دارد جنگ مکتب الهی با طمع‌ورزی نظام سلطه است چرا که ما با کشورها جنگ نداریم بلکه ما در مرزهای مکتب می‌جنگیم.
ثقفی با اشاره به هفته مکتب انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ در این هفته به صورت خودجوش و آتش به اختیار هفته مکتب انقلاب اسلامی را شروع می‌کنیم و برنامه‌هایمان در چند مرکز فرهنگی و دانشگاه‌ها با برگزاری سخنرانی‌ها و همایش‌ها خواهد بود.
وی افزود: در این هفته مکتب انقلاب اسلامی علاوه بر مراسم اصلی رونمایی تعدادی کتب 82 سخنرانی پیرامون انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین در پویش متن‌خوانی 86 حلقه قطعی شده است و البته شاهد روایتگری تابلوهای مکتب انقلاب اسلامی خواهیم بود.
رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که روایتگری تابلوها را به 50 کانون در مراکز فرهنگی کشور برسانیم. همچنین برنامه‌هایمان در 8 استان قطعی شده است که می‌توان به استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، تهران، قم، گیلان و کرمان اشاره کرد.همچنین در 20 شهر این برنامه را برگزار می‌کنیم.
ثقفی یادآور شد: همچنین در 63 مرکز، 29 دانشگاه، 19 حوزه علمیه و 25 مسجد و کانون فرهنگی برنامه‌های هفته مکتب انقلاب اسلامی را برگزار خواهیم کرد.
وی در پایان اظهار داشت:‌از 10 کتابی که قرار است در روز چهارشنبه 13 آذر طی همایشی رونمایی کنیم می‌توان به کتب‌هایی همچون دفتر اول فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، دفتر دوم تحول معنوی، دفتر سوم تحول معرفتی اشاره کرد. همچنین دفتر چهارم تا هشتم شامل 5 مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه و تمدن نوین اسلامی است. همچنین دفتر نهم اصول هدایتگری رهبری در 30 سال و دفتر دهم هم نهضت انتظار خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408156

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408156/جزئیات-هفته-مکتب-انقلاب-اسلامی-اعلام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com