تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۱۰۰
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نامه اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا تیر خلاصی به سلامت بیماران خصوصاً افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بوده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغمحمدرضا شانه‌‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا بر سلامت بیماران اظهار داشت: نامه اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا تیر خلاصی بر سلامت بیماران خصوصاً افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بوده است. 
وی افزود: آنها در این نامه اعلام کردند که خط ویژه‌ای را برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی فراهم خواهند کرد اما به شیوه پلیسی شرکت‌های داروسازی را تهدید می‌کنند که در صورت مبادله دارو و تجهیزات پزشکی با ایران اجازه صادرات به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارند که همین موضوع باعث شده است ما در زمینه تأمین برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص با مشکل مواجه شویم.
شانه‌ساز افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت و با راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر 97 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌‌شود و این موضوع در حالی است که قبل از انقلاب اندک کارخانه‌های داروسازی در کشور 25 درصد داروی مورد نیاز را تولید می کردند که آن کارخانه‌ها نیز چند ملیتی بودند و بعد از انقلاب از ایران رفتند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی کشور با مشکلات بیشتری مواجه شد و الگوی مصرف دارو تغییر کرد که همین موضوع باعث شد تا داروسازان فعال در این کارخانه‌ها گام مؤثری برای راه‌اندازی خطوط تولید دارو در کشور بردارند و اکنون این اطمینان را داریم که در صورتی که واردات بسیاری از این اقلام قطع شود در زمینه تولید آنها در کشور مشکلی وجود ندارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷