تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۰۹۲
عربستان سعودی 11 نفر را که به اتهام ارتباط با کشورها و سازمان‌های خارجی بازداشت کرده بود، آزاد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازخبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام سعودی گزارش داد که حکومت این کشور 11 شهروند که از چند روز پیش به اتهام ارتباط با نهادهای خارجی و سوال و جواب از آنها بازداشت شده بودند را آزاد کرده است. 
براساس این گزارش، موج جدید بازداشتها در عربستان سعودی پس از آن صورت گرفت که این کشور ریاست گروه 20 را در بحبوحه انتقادات حقوق بشری غربیها از این کشور به ویژه بعد از قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی برعهده گرفت. 
بازداشتها به بهانه سوال و جواب از افرادی صورت گرفته که ادعا شده از برخی کشورهای خارجی و سازمانهای خارجی متخاصم پول دریافت کرده‌اند. 
این مقام سعودی که نخواسته نامش فاش شود اضافه کرده، هیچ از آنها محکوم نشده اما پرونده همچنان باز است و ممکن است اتهامات دیگری مطرح شود. 
علت دقیق بازداشت آنها که هیچ یک نیز از فعالان سیاسی نیستند مشخص نیست اما گفته می‌شود برخی از آنها درباره بهار عربی 2011 مطالبی نوشته اند. اما مشخص نیست که مطالب این افراد کجا و در چه رسانه‌ای منتشر شده است. 
برخی منابع از جمله یک گروه حقوق بشری سعودی مستقر در لندن هفته گذشته اعلام کرده بودند که حداقل 10 نفر از نویسندگان و روشنفکران این کشور توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شده‌اند. همین منابع روز یک شنبه نیز آزادی آنها را تایید کرده‌اند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما