کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غفاری: تمام اطلاعات قبوض برق در پیامک‌ها قابل مشاهده است

11 آذر 1398 ساعت 15:00

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: درحال حاضر همه اطلاعات در پیامک‌ها برای مشترکان قابل مشاهده است درحالی‌که در گذشته شاید روی قبض کاغذی نبود.


به گزارش بلاغ باتوجه به حذف قبض کاغذی توسط اداره برق که گام مهمی در مصرف کاغذ  داشته به‌نظر می‌رسد معایب زیادی نیز درپی داشته ازجمله اینکه میزان مصرف ماهانه و همچنین کارکرد قبلی کنتور در پیامک لحاظ نمی‌شود.
موضوع دیگر اینکه در انتهای پیامک لینک قرار دارد که آیتم مشاهده قبض وجود دارد ولی چیزی نمایش داده نمی‌شود که مشترک از میزان مصرف و آیتم‌های قبض باخبر شود.
بحث دیگر باتوجه به افراد بی‌سواد و کم سواد به‌نظر ارسال پیامک برای چنین افرادی به‌ویژه در روستاها عقلانی نیست.
همچنین برخی مستاجر هستند و صاحب امتیاز شخص دیگری است؛ در برخی موارد مشاهده شده طرف صاحب امتیاز نیست ولی چهار پیامک مختلف ارسال شده که در انتها پس از چند روز قبض کاغذی با مهر بزرگ اخطار قطع به منازل ارسال می‌شود مسؤولان برق بروز شدن خوب هست ولی ابتدا اندیشه کنند پس اجرا،
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیامک میزان مصرف مشترک با تاریخ از و تا یعنی از چه زمانی تا چه زمانی است و حتی باید گفت امکانات به مثابه بیشتر از قبض کاغذی روی پیامک‌ها قابل مشاهده است.
رضا غفاری افزود: در پیامک‌ها لینک قرار داده شده که نزدیک به دو هفته است ساختار پیامک‌ها در کل کشور یکنواخت شده اگر باز نمی‌شود شاید دلیل آن مشکلات اینترنتی بوده درحالی‌که به‌راحتی قابل مشاهده است و حتی درحال حاضر همه اطلاعات در پیامک‌ها برای مشترکان قابل مشاهده است درحالی‌که در گذشته شاید روی قبض کاغذی نبود.
وی تصریح کرد: برای افراد کم سواد و بی‌سواد نیز روش‌هایی اعلام شده که به مشکل برنخورند که در مناطق روستایی مراجعه به دفاتر پیشخوان است که اگر افراد 10 روز پس از حضور مامور برق برای قرائت کنتور می‌توانند به دفاتر مراجعه کرده و صورت‌حساب برق خود را پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره مشکل افراد مستاجر، گفت: این افراد می‌توانند شناسه قبض خود را به شماره پیامک 10009121 ارسال کنند البته با تلفن همراهی که با آن قصد پرداخت دارند که در این صورت از این پس قبض به شماره همراه آنان ارسال خواهد شد که مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.
غفاری ادامه داد: البته  تلفن چهار شماره‌ای 1521 از روش‌های دیگر پرداخت صورتحساب برق مصرفی مشترکان در استان است که مشترکان مازندرانی می‌توانند با شماره گیری 1521 و دنبال کردن کدهای دستوری، بهای قبض مصرفی خود را بپردازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید در آغاز اجرای این طرح مشکلاتی را شاهد بودیم و قبض استان‌های دیگر به شماره همراه مشترکان ارسال می‌شد ولی درحال حاضر با اعلام راه‌های مختلف برای مشترکان مشکلی وجود ندارد و تمام این راهکارها برای پرداخت آسان قبض‌های برق است.
البته روش‌های پرداخت صورتحساب برق طرح ملی قبض سبز در مازندران از سوی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران برای  پرداخت آسان صورتحساب برق اعلام شده که می‌توانید





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408090

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408090/غفاری-تمام-اطلاعات-قبوض-برق-پیامک-ها-قابل-مشاهده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com