کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یزدانی‌خرم: اگر سهمیه‌ها به مدال منجر نشود، کم لطفی است/ برای المپیک باید سنگ‌تمام گذاشت

11 آذر 1398 ساعت 14:00

رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: اگر می‌خواهیم به المپیک برویم باید سنگ تمام بگذاریم و تمامی برنامه‌ها هم باید مطابق این بازی‌ها باشد.


به گزارش بلاغ محمدرضا یزدانی‌خرم در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره اینکه در فاصله 8 ماه مانده به المپیک کاروان ایران 27 سهمیه کسب کرده و برخی معتقدند کسب سهمیه کار بزرگی است، اظهار داشت: همیشه در این چند سال گذشته این مسئله مطرح بوده که ما در المپیک چند مدال می‌گیریم و وضعیت چطوری است. برای رفتن به المپیک باید مطابق المپیک تمرین کرد، تدارکات داشت و به وضع عمومی ورزشکاران هم توجه کرد. باید مانند کشورهای دیگری که سرمایه‌گذاری می‌کنند، سنگ تمام گذاشت.
وی افزود: المپیک، لیاقت، استعداد، هوش و ذکاوت هر کشوری را نشان می‌دهد. ممکن است ما سهمیه‌هایی بگیریم، اما وقتی می‌بینیم در المپیک ورزشکاران با آمادگی بالا حضور دارند، اگر ما ضعیف عمل کنیم، این سهمیه‌ها به مدال منجر نمی‌شود. البته استثناهایی هست؛ برخی از ورزشکاران خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از المپیک هم سربلند بیرون می‌آیند اما به هر میزانی سرمایه‌گذاری شود به همان اندازه از المپیک مدال بیرون می‌آید بنابراین هیچ چیزی تصادفی و یا از روی شانس نیست.

 
رئیس اسبق فدراسیون‌های کشتی و والیبال با بیان اینکه کسب سهمیه گام اول است، عنوان کرد: باید تا قدم آخر مطابق با استانداردها عمل کنیم. با این هزینه‌های سنگین برای لباس، اسکان، هواپیما و ... که صورت می‌گیرد اگر دست خالی برگردیم، به ملت ایران کم‌لطفی می‌شود. یا نباید به المپیک برویم یا باید با تجهیزات کامل اعزام شویم.
یزدانی‌خرم درباره اینکه آیا شما در فاصله 8 ماه مانده به بازی‌های 2020 توکیو فضا را المپیکی می‌بینید، گفت: مسئولان ابراز امیدواری می‌کنند و مردم هم منتظرند. همان طور که گفتم باید برای المپیک اصولی کار کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که بلاتکلیفی فدراسیون‌های ورزشی و اداره آنها با سرپرست تاثیر خود را در رشته‌های مختلف می‌گذارد، عنوان کرد: این موضوع اصلا خوب نیست. کشورهایی که مدال‌های زیادی در المپیک می‌گیرند حتی از 2 سال قبل کارشان را برای این بازی‌ها شروع کرده‌اند. ورزشکارانی که می‌توانند در المپیک بگیرند شرایط‌شان در مسابقات جهانی مشخص است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408084

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408084/یزدانی-خرم-اگر-سهمیه-ها-مدال-منجر-نشود-کم-لطفی-المپیک-باید-سنگ-تمام-گذاشت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com