کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب‌ منفی دخالت‌های ترامپ در امور داخلی انگلیس

11 آذر 1398 ساعت 11:55

روزنامه‌ای آمریکایی در مقاله‌ای به دخالت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در امور داخلی انگلیس پرداخت و گفت تعجبی ندارد که او در سفر این هفته به لندن درباره کاندیدهای انتخابات پیش روی بریتانیا اظهارنظر کند.


به گزارش بلاغ روزنامه «واشنگتن پست» روز یکشنبه در مقاله‌ای نوشت، به‌نظر می‌رسد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند از اظهارنظر درباره امور داخلی انگلیس دست بردارد.
این روزنامه نوشت، از جمله این اظهار نظر‌ها می‌توان به سخنان او درباره موضوعاتی نظیر «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، نظرات منفی وی نسبت به سفیر انگلیس در واشنگتن و این‌که زمین گلفش در اسکاتلند تا چه حد می‌تواند بر پیش‌برد روابط آمریکا و انگلیس مؤثر باشد اشاره کرد.
بنابراین جای تعجبی ندارد که ترامپ بخواهد انتخابات پیش روی انگلیس را نیز به بازی بگیرد. رئیس‌جمهور آمریکا در انگلیس بیش از هر کشور دیگری تلاش کرده متحدان سیاسی خود را تقویت و مخالفانش را سرکوب کند.
برای مثال او در مصاحبه‌ای رادیویی با «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت درباره «جرمی کوربین» رهبر چپ‌گرای حزب کارگر گفت: «[نخست‌وزیری کوربین] برای کشورتان بسیار بد است، بسیار بد. او شما را به مسیر بدی می‌برد. او شما را به جاهای بدی می‌کشاند».
اکنون در حالی که کمتر از دو هفته تا برگزاری انتخابات باقی است، ترامپ قرار است به انگلیس سفر کند. او روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای شرکت در نشست سران «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) مهمان کاخ «باکینگهام» خواهد بود.
روزنامه «ایندیپندنت» روز یکشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، ترامپ و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در حاشیه این نشست دیدار خواهند داشت.
کوربین در کمپین انتخاباتی خود هشدار داده است که ترامپ و جانسون اتحادی تاریک تشکیل داده‌اند و قرار است خدمات ملی سلامت انگلیس تحت عنوان خصوصی‌سازی به شرکت‌های آمریکایی فروخته شود. او روز چهارشنبه هفته گذشته ۴۵۱ صفحه سند را در این خصوص افشا کرد.
جانسون روز جمعه تلاش کرد به‌صورت دیپلماتیک ترامپ را از اظهارنظر درباره امور داخلی انگلیس باز دارد. او در مصاحبه‌ای گفت: «کاری که ما معمولاً انجام نمی‌دهیم دخالت در کمپین‌های انتخاباتی یکدیگر است».
واشنگتن پست پیش‌بینی کرد، اگر گذشته تکرار شود، احتمال دخالت مجدد ترامپ در انتخابات انگلیس بالا خواهد بود.
ماه جولای سال گذشته، زمانی که ترامپ طی سفری رسمی به لندن رفت، در مصاحبه‌ای گفت «ترزا می» نخست‌وزیر وقت انگلیس به‌طور احمقانه‌ای نسیت به توصیه او بی‌توجهی کرده و معاملات تجاری آینده انگلیس و آمریکا را به خطر انداخته است.
امسال پس از آن‌که نظرات منفی «کیم داروش» سفیر انگلیس در واشنگتن علیه رئیس‌جمهور آمریکا به رسانه‌ها درز کرد، ترامپ او را «احمق بی‌حیا» خطاب کرد و گفت حق ورود به کاخ سفید را ندارد.
با انتخاب شدن جانسون به عنوان نخست‌وزیر انگلیس، ترامپ درباره او گفت: «آن‌ها او را ترامپ انگلیس خطاب می‌کنند. در  آنجا (انگلیس) آن‌ها (مردم) مرا دوست دارند. این چیزی است که آن‌ها می‌خواستند. این چیزی است که آن‌ها احتیاج داشتند».
«چوکا یومونا» از چهره‌های مطرح حزب لیبرال دموکرات انگلیس جانسون را به «دنباله‌روی از دستورکار ترامپ» از طریق اتخاذ سیاست‌های عوام‌گرایانه و راست‌گرایانه متهم کرده است.
این در حالی است که ترامپ در انگلیس مخالفان بسیاری دارد. طبق نظرسنجی «یوگاو» تنها ۱۰ درصد از مردم انگلیس معتقدند مهر تأیید ترامپ بر کاندیدهای انتخابات می‌تواند برای آن‌ها مفید واقع شود و بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان آن را مخرب می‌دانند.
چندی پیش پایگاه تحلیلی «بلومبرگ» نوشت، نفاق به وجود آمده میان انگلیس و آمریکا بدون شک، آسیب‌زا است. ترامپ تنها به دلیل یک نزاع جزئی‌، نزدیک‌ترین دوست و همپیمانش را رانده است و در قبال آن چیزی به دست نیاورده است و در مجموع این اقدام آمریکا «منحصراً ناکارآمد» بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408063

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408063/بازتاب-منفی-دخالت-های-ترامپ-امور-داخلی-انگلیس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com