تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۷۹۵۷
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از آماده‌سازی 4 مرکز و کارخانه نوآوری در استان‌ها برای افتتاح در آینده نزدیک خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار از آماده‌سازی ۴ مرکز و کارخانه نوآوری در استان‌ها خبر داد.
وی اظهار داشت: سعی بر این است که کارخانه‌های نوآوری در محل اماکن متروکه و بلا استفاده احداث شوند و برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه در اختیار تیم های استارتاپی و دانش بنیان قرار گیرند و همچنین زمین ساز  تحول تحول چشم‌گیر در توسعه فناوری در کشور باشند.
ستاری ادامه داد: از این رو، احداث و راه اندازی مراکز و کارخانه های نوآوری در تهران و در استان‌ها توسط پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: در این هدف، وظیفه اصلی سرمایه گذاری برای احداث نواحی نوآوری برعهده بخش خصوصی است و دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای احداث این مراکز تسهیلات و وام به بخش خصوصی ارایه می‌کند؛ با این حال مهمترین کمکی که دولت به این اکوسیستم ارائه می‌‌کند، تسهیل‌گری برای اخذ مجوزهای لازم است که برای مثال هماهنگی برای مجوزهای شهرداری‌ها از جمله این تسهیل‌گری است.
وی ادامه داد: طبق برنامه های دریافت شده از بخش خصوصی برای احداث و سرمایه‌گذاری کارخانه های نوآوری در استان ها، به زودی مجموعه‌های نوآوری در استان کرمان، استان فارس، استان اردبیل و مشهد افتتاح می‌شوند.
* آخرین وضعیت ۴ کارخانه نوآوری در دست احداث

ستاری توضیح داد: کارخانه نوآوری استان کرمان با بیش از ۳۰ هزار متر در دست احداث است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید؛ کارخانه نوآوری استان فارس در حال بهره‌برداری است و به زودی در روزهای آینده افتتاح می‌شود؛ همچنین در مشهد مجموعه بزرگی به عنوان کارخانه نوآوری در حال ساخت است که مراحل پایانی برای بهره‌برداری را می‌گذراند؛ کارخانه نوآوری استان اردبیل هم از سال پیش کلید خورده و با همکاری بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در دست ساخت است.
 کارخانه نوآوری اردبیل، چهارمین کارخانه نوآوری در کشور است و در برنامه های بلند مدت قرار است 8 کارخانه نوآوری در کشور احداث شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما