تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۰۷۹۵۵
رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مسائل علمی باید دوراندیشانه باشد؛ یعنی باید یک زلزله 8 ریشتری ایجاد شود تا بر اساس نگاه انقلابی، دینی و فرهنگی به دانش‌آموزان قدرت فکر کردن داده شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ محمد حسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه باید مسائل علمی دوراندیشانه شود، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش کارکرد لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ایجاد قدرت فکر کردن به دانش‌آموزان نمی‌دهد و تنها سیاست این نهاد به دنبال حفظ کردن مطالب است.
* باید از توانایی علمی اساتید به نحو مطلوب استفاده شود 
وی افزود: باید از توانایی علمی اساتید و فارغ‌التحصیلان به نحو مطلوب استفاده شود که اگر این اتفاق نیفتد، به طور کلی تمام نیروهای متخصص داخلی و نخبگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست خواهیم داد.

* مسؤولان اجرایی کشور دغدغه آموزشی و فرهنگی ندارند
یادگاری تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه نظام آموزش کشور وجود دارد، این است که مسؤولان اجرایی دغدغه آموزشی و فرهنگی ندارند؛ چراکه باید بر اساس نقشه راه، اهداف مورد بازنگری قرار گرفته و سیستم آموزشی تغییر کند. درواقع باید اسناد بالادستی به مرحله عمل برسد و دغدغه مراکز علمی و دانشگاه‌ها مبنی بر آموزش با کیفیت و پژوهش مستمر اتفاق بیفتد.
* نظام ارزشیابی ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اشتباه است
رئیس سابق جهاد دانشگاهی ادامه داد: در حال حاضر نظام ارزشیابی ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اشتباه است،‌ به طوری که این نظام طراحی‌اش غلط بوده و تولید علم در مراکز علمی تنها به انتشار مقاله در مجلات ختم می‌شود که این کار متاسفانه هیچ معضلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از جامعه حل نمی‌کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴