واکنش معاون وزیر کشور به سخنان «روحانی» پیرامون عدم اطلاع از اجرای مصوبه بنزین

صورت‌جلسه را سه‌شنبه به رئیس‌جمهور داده بودیم

تاریخ انتشارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۰۷۹۴۰
روحانی سه روز پیش گفت از افزایش قیمت بنزین در شب پنج‌شنبه بی‌خبر بوده و صبح جمعه متوجه این مسئله شده، اما معاون وزیر کشور می‌گوید او روز سه‌شنبه و چهارشنبه از این تصمیم مطلع بوده است.
۰
plusresetminus
صورت‌جلسه را سه‌شنبه به رئیس‌جمهور داده بودیم
 به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سفر روز چهارشنبه خود به استان آذربایجان شرفی درباره گران شدن موضعی گرفت که واکنش و انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

او در بخشی از سخنان خود در جلسه شورای اداری، با اشاره به تصمیم دولت برای گران شدن بنزین گفت: «اختیار این کار را به به وزیر کشور و شواری امنیت کشور واگذار کرده بودم و حتی خود من هم صبح روز جمعه فهمیدم که قیمت‌ها تغییر کرده است.»

این بخش از سخنان رئیس‌جمهور حتی صدای اصلاح‌طلبان تندرو را نیز درآورد، از جمله غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که خطاب به وزیر کشور و روحانی گفته بود: به‌عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه دیشب جناب وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه امروز جناب رئیس‌جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.

پس از این انتقاد‌ها بود که مشاوران و نزدیکان روحانی در پی اصلاح سخن روحانی برآمدند، حسام الدین آشنا در این خصوص نوشت: مسئولیت هماهنگی اقدامات حساس و دارای ابعاداجرایی و امنیتی در سطح ملی برعهده شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور است. سخنان رئیس جمهور در این باره، نشانه نهایت اعتماد و اعتقاد راسخ ایشان به توانمندی‌های دکتر رحمانی‌فضلی، معاونان و استانداران محترم برای انجام وظایف فرابخشی است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز صبح امروز در گفت‌و‌گویی با نادرست خواندن برداشت‌های نادرست صورت گرفته درباره اظهارات دکتر روحانی در آذربایجان‌شرقی گفت: ایشان با حساسیت و دغدغه بسیار زیادی مسایل رخ داده در کشور پس از اصلاح قیمت بنزین را دنبال می‌کردند و اظهارات ایشان هم به معنی سلب مسئولیت از خود نبوده و نیست.

اما حالا جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت رویداد ۲۴ موضعی متفاوت‌تر از آشنا و واعظی گرفته است.

او در حاشیه نشست خبری صبح امروز در این باره می‌گوید: «روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح شورای امنیت کشور برگزار شد و در همان جلسه زمان سهمیه بندی مطرح شد. بعد از جلسه صورتجلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت. روز چهارشنبه نیز وزیر کشور در دولت گزارش می‌دهد بنابراین تلقی من این است که رییس جمهور خواسته بگوید به وزیر کشور اعتماد دارم، اما شما خوشبین باشید.»
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما