تاریخ انتشارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۰۷۸۰۸
نخستین روز از هفتمین مرحله از لیگ جهانی کاراته در حالی به پایان رسید که از میان مدعیان وزن 75- کیلوگرم، فقط لوئیجی بوسا ایتالیایی شانس کسب مدال برنز سال 2019 را دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ هفتمین مرحله از لیگ جهانی کاراته از صبح روز گذشته (جمعه) با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن پاولوین مادرید آغاز شده که کاراته ایران با ۱۴ ملی پوش در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.
روز گذشته (جمعه) بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه به مصاف لورنزو پیترومارسی از ایتالیا رفت. این رقابت در پایان با نتیجه 3 بر صفر به سود حریف ایتالیایی تمام شد و با عدم راهیابی این کاراته کا به مرحله بعد، عسگری از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

مهمترین اتفاق در نخستین روز از این رقابت ها حذف نفرات اول تا چهارم رنکینگ جهانی در این وزن بود. 4 ورزشکاری که نامزد کسب جایزه گرند وینر (بهترین جهان) در وزن 75- کیلوگرم بودند، دیروز (جمعه) در چارچوب این رقابت‌ها با شکست و حذف زود هنگام، از رسیدن به مدال در آخرین مرحله لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ بازماندند.

بهمن عسگری نماینده تیم ملی کشورمان که عنوان نخست رنکینگ المپیک در این وزن را از آن خود کرده، در نخستین مبارزه از گردونه حذف شد و به مدال نرسید. وی پیش از حضور در این رقابت‌ها 6187.5 امتیاز را کسب کرده بود و حالا تنها 200 امتیاز به اندوخته‌های او افزوده شد. او تقریبا با کسب 6387.5 امتیاز پرونده خود را در این رقابت‌ها بست.
اما کن نیشیمورا ژاپنی که جایگاه دوم رنکنیگ را از آن خود کرده، پیش از حضور در این مرحله، 5722.5 امتیاز را از آن خود کرده بود. او در این رقابت‌ها تنها دو مرحله مبارزه کرد و 300 امتیاز به اندوخته‌های خود افزود. او نیز با 622.5 امتیاز به کار خود در سال 2019 پایان داد و در آستانه فتح دوباره صدر جدول المپیکی ها قرار گرفت.

رافائل آقایف از آذربایجان و در واقع ستاره کاراته دنیا با 6 مدال جهانی، در این رقابت‌ها ناکام ماند و در نخستین مبارزه نیز شکست خورد. رافائل که به پلنگ شرق شهرت دارد، پیش از حضور در این مرحله 5565 امتیاز داشت و در این رقابت ها با کسب 200 امتیاز تقریبا با 5765 امتیاز با لیگ‌های جهانی سال 2019 خداحافظی کرد. وی همچنان در رده سوم رنکینگ المپیک قرار دارد.

استانیسلاو هورنه از اکراین نفر پنجم رنکینگ نیز با 4492.5 پای در آخرین مرحله لیگ جهانی گذاشت، اما او نیز در نخستین مبارزه شکست خورد و تنها 200 امتیاز به اندوخته های خود اضافه کرد و با 4692.5 امتیاز به کار خود پایان داد.
ضمن اینکه، لوئیجی بوسا از ایتالیا با 5385 امتیاز، قدم در آخرین مرحله لیگ جهانی گذاشته که در رده چهارم جدول رنکینگ المپیک قرار دارد و برای رسیدن به مدال برنز بایید با علی اصغر آسیابری نماینده کشورمان مبارزه کند.

طبق قانون فدراسیون جهانی، مدال آوران طلایی 990 امتیاز، مدال آوران نقره 750 امتیاز و مدال آوران برنز نیز 600 در هر مرحله مسابقات امتیاز کسب می‌کنند. ضمن اینکه حضور در این رقابت‌ها 100 امتیاز دارد و در هر بازی (برد و باخت) 100 امتیاز به نام کاراته کا ثبت می‌شود. در این مرحله نیز هر کدام از کاراته‌کاهایی که در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند و یک بازی انجام دادند و حتی شکست خوردند، 200 امتیاز به اندوخته‌های آنها اضافه شد. مهمترین اتفاقی که در این رقابت‌ها رخ داد این بود که تمام حریفان بهمن عسگری در اوج ناباوری شکست خوردند و از رسیدن به مدال بازماندند و جایگاه وی در رنکینگ المپیک در سال 2019 دست نخورده باقی ماند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴