کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر:

آنفلوانزا در بابلسر بحرانی نیست/ کودکان و افراد بالای 55 سال مراقبت بیشتری کنند

9 آذر 1398 ساعت 9:45

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه بیماری آنفلوانزا در بابلسر وجود ندارد گفت: افراد زیر 6 سال و بالای 55 سال باید مراقبت‌های بیشتری شوند.


محسن نبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به وقوع بیماری آنفلوانزا در کشور، اظهار کرد: بنابر برآوردهای صورت گرفته در اواخر پاییز و اوایل زمستان بیماری آنفلوانزا رایج می‌شود که امسال از اواسط آبان تا اواخر ماه آذر موج نخست این بیماری در کشور پیش‌بینی شد که خوشبختانه امسال نسبت به سال‌های قبل کمتر بود.

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه بیماری آنفلوانزا در بابلسر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وجود این بیماری در بابلسر به شکلی نیست که بحران ایجاد کند اما همه مسئولان باید برای اطلاع‌رسانی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر از تشکیل ستاد آنفولانزا به ریاست فرماندار در بابلسر خبر داد و تصریح کرد: اگر خودمراقبتی و آموزش رعایت شود امکان ابتلا به این بیماری کاهش پیدا می‌کند.

نبی‌زاده یادآور شد: کودکان یکی از گروه‌های هدفی هستند که باتوجه به سیستم ایمنی ضعیف آن‌ها بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند و به همین خاطر آموزش‌های لازم برای مربیان، مدیران و دانش‌آموزان در مدارس انجام شد.

وی ادامه داد:  اگر 20 درصد از جمعیت یک کلاس و مراکز آموزشی دچار علایم شبه آنفولانزا باشند کلاس باید تعطیل شود و در غیر این صورت با بیمار شدن یک یا دو نفر جای هیچ نگرانی نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر اظهار کرد: حدود 50 خانه بهداشت آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و به 43 نفر از پزشکان خانواده شهری آموزش تشخیص علایم آنفلوانزا داده شد.

نبی‌زاده خاطرنشان کرد: ۶ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان شفا تحت مراقبت قرار گرفته و پس از درمان کامل از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص علائم آنفلوانزا، گفت: مهمترین علامت این بیماری تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و گلو درد است که باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه مانند دیابت، قلب و عروق، فشارخون و آسم هستند و همچنین افراد زیر 6 سال و بالای 55 سال باید مراقبت‌های بیشتری شوند چراکه سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف‌تر و احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است.

نبی‌زاده با اشاره به موارد لازم برای پیشگیری از آنفلوانزا یادآور شد: پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه کردن، عدم دست‌زدن به چشم و بینی در هنگام بیماری، عدم حضور در اماکن عمومی و شست‌وشو دست به صورت مکرر با آب و صابون از جمله مواردی است که اگر رعایت شود هیچ فردی به بیماری آنفلوانزا مبتلا نمی‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 407801

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/407801/آنفلوانزا-بابلسر-بحرانی-نیست-کودکان-افراد-بالای-55-سال-مراقبت-بیشتری-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com