کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب جمعه نکا:

مشکلات کشور به انقلاب ربط ندارد؛ به انتخاب ربط دارد/ براندازی بر بستر نارضایتی مردمی آخرین حربه دشمن انقلاب اسلامی

8 آذر 1398 ساعت 15:28

خطیب جمعه نکا با انتقاد از اینکه برخی انقلاب اسلامی را مسبب مشکلات کشور می‌دانند، گفت: مشکلات کشور به انقلاب اسلامی ربط ندارد بلکه به انتخاب ربط دارد و مردم باید در انتخاب خود دقت کنند.




به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نکا با اشاره به روند دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی مردم ایران، اظهار کرد: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشت و وارد دهه پنجم به تعبیر رهبر انقلاب گام دوم شد که در این چهار دهه گذشته وقتی روند دشمنی کفار، مشرکان و استکبار را بررسی می‌کنیم اینگونه است که در دهه اول راهبرد دشمن براندازی نظام بود.

وی افزود: همه آنچه در دهه 60 بر ما گذشت از ایجاد ناامنی‌ها، قائله آفرینی‌ها و حوادثی مثل کردستان، سیستان، ترکمن صحرا، تبریز، قم و قائله جنگل در همین مازندران، جنگ تحمیلی، کودتاها، حمله مستقیم نظامی آمریکا به خاک ما در طبس که به امر الهی توسط شن‌ها نابود شدند، شهادت 17 هزار نفر به دست گروهک ملحد منافقین که یا مستقیما توسط دشمن بوده و یا توسط جریان‌های داخل کشور صورت گرفت، با هدف براندازی انقلاب اسلامی بوده است که با شکت روبرو شدند.

امام جمعه موقت نکا با بیان ایستادگی مردم پای دین و انقلاب اسلامی نوپای خود، خاطرنشان کرد: در مسیر دفاع از انقلاب ده‌ها هزار شهید دادیم اما اجازه ندادیم دشمن که به فرموده قرآن همان کفار و مشرکین هستند به هدف خود برسد.

این مسئول اضافه کرد: دشمن دست بردار نیست بلکه به فرموده خداوند در قرآن کریم همیشه با ما جنگ و پیکار می‌کنند تا ما را از دین خودمان برگردانند و زمانی که از براندازی نظام مأیوس شدند برای دهه دوم تغییر ساختار نظام را برنامه‌ریزی کردند.

وی گفت: منظور از تغییر، کنار گذاشتن جمهوری اسلامی و برگرداندن نظام شاهنشاهی نیست بلکه در قالب همین جمهوری اسلامی البته بدون محتوا باشد بنابراین در دهه 70 تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، روزنامه‌های زنجیره‌ای به همه مقدسات ما از معصومین و قرآن گرفته تا خود خدا حمله کرده و می‌تاختند.

غلامی تصریح کرد: همه آنچه در این دهه اتفاق افتاد برای این بود که جمهوری اسلامی را مهار کنند یعنی در دهه 70 روزنامه‌های زنجیره‌ای هزاران خط علیه ساختار نظام و مخصوصا رأس آن یعنی ولی فقیه مطلب نوشتند.

وی افزود: آن‌ها حتی با حضور یک آخوندی بر سر جمهوری اسلامی از درون تهی شده مخالفت ندارند اما با ولی فقیهی که می‌تواند با یک صحبت 6 دقیقه‌ای یک فتنه جهانی فراگیر را خاموش کند مخالف بوده و هستند.

خطیب جمعه نکا خاطرنشان کرد: اما این هدف دشمن و راهبرد آن برای تغییر ساختار نظام با هوشیاری ولایت و حضور ملت در صحنه‌ها خنثی شد حتی کوی دانشگاه در سال 78 نیز نتوانست برای آن‌ها آورده‌ای داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: در دهه سوم راهبر آنها مهار جمهوری اسلامی شد اما این مهار نیاز به بهانه داشت که هسته‌ای مطرح شد، برخی گمان می‌کنند این مشکلات پیش روی ما ازجمله مشکل اقتصادی به انقلاب اسلامی ربط دارد بلکه اصلا به انقلاب ربطی ندارد به انتخاب ربط دارد چراکه باید درست انتخاب کرد.

وی گفت: متأسفانه بعضاً نماینده‌ای انتخاب می‌شود که در مجلس به عنوان خانه ملت که نطق آن در دنیا پخش می‌شود مانند مجلس ششم علیه نظام در موضوع هسته‌ای حرف زده‌ و دنیا نیز به همین بهانه کشور را تحت فشار قرار داد.

غلامی تأکید کرد: در فشار با بهانه هسته‌ای دشمن به دنبال مهار جمهوری اسلامی بود تا جایی که کار به مذاکره با سه کشور اروپایی در کاخ سعدآباد رسید اما باید جوانان و مردم ما بدانند و هوشیار باشند تا برخی در فضای مجازی چیز دیگری به خورد آن‌ها ندهند که اگر جمهوری اسلامی خودسری نمی‌کرد وبا آمریکا مذاکره می‌کرد مشکل حل می‌شد درحالی که پنج مرتبه جمهوری اسلامی تاکنون با آمریکا مذاکره کرده است که هر پنج مرتبه آمریکایی‌ها زیر قراردادها و تعهداتشان زدند.

وی افزود: بار اول در آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در قرارداد الجزایر، بار دوم در داستان مک فارلین بود، بار سوم در دولت مرحوم هاشمی برای آزادسازی گروگان‌های آن‌ها در بیروت بود، بار چهارم در سعدآباد تهران و موضوع هسته‌ای بود که از سعدآباد بیرون نرفته زیر تعهدات خود زدند یعنی در تمام این تعهدات زیر قول خود زدند حال برای یک مومن که بماند برای یک انسان عاقل این همه تجربه کافی نیست که دیگر به آن‌ها اعتماد نکند.

امام جمعه موقت نکا بیان کرد: مرتبه پنجم نیز در موضوع هسته‌ای بود که با فشارهای آن‌ها و ایجاد مشکلاتی در عرصه اقتصاد به برجام نیز رسید که امروز یک جنازه متعفنی شد روی دست ما ماند که نمی‌دانیم با آن چکار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: تمام آنچه در دهه سوم و بخشی از دهه چهارم گذشت و دشمن ما را به برجام رساند و و کنار میز مذاکره کردیم و دو طرف تعهداتی دادند که ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آن‌ها عمل نکردند که برداشتن تحریم‌ها بود و حتی سال گذشته تحریم‌ها را شدیدتر برگرداندند.

وی گفت: دشمن به دنبال کمک به ما نبوده از ابتدا نیز معلوم بود که این یهود و نصاری و به تأکید قرآن استکبار به فکر کمک به ما نیستند بلکه به دنبال شر رساندن به ما حرکت می‌کنند اما رهبری هوشیار بود و به دستگاه دیپلماسی کشور اجازه نداد که جز در مسئله هسته‌ای با ‌آن‌ها مذاکره کند چراکه آن‌ها به دنبال برجام‌های دو و سه بودند.

غلامی اظهار کرد: دشمنان به دنبال حذف قدرت منطقه‌ای ما، حذف کمک ما به لبنان و کشورهای منطقه هستند یعنی دشمن در برجام اهدافی داشت از جمله اینکه ایران بپذیرد قدرت منطقه‌ای نیست چراکه قدرت منطقه‌ای ما دارد عمر ابر قدرتی آمریکا را مثل یخ آب می‌کند.

وی افزود: نتیجه تقابل ما و آمریکا در منطقه این شد که رئیس جمهور آمریکا به عنوان ابر قدرت دنیا هنگام ورود به کشور عراق با چراغ خاموش وارد این کشور شد اما بعد از آن رئیس جمهور ما با عزت و احترام وارد عراق شد و چند روز در عراق علنی دیدار داشت.

خطیب جمعه نکا خاطرنشان کرد: سرمایه ما در برابر دلار خرج کردن آمریکا در منطقه، سیدحسن نصرالله در لبنان، سید بدرالدین الحوثی در یمن و کل کشورهای منطقه است که نفس کشیدن را برای ابرقدرت دنیا تنگ کردیم و او می‌داند اگر جمهوری اسلامی را مهار نکرده و قدرت منطقه ما را کنترل نکند باید به فروپاشی تن دهد.

وی گفت: در اواخر دهه چهارم دشمن از مهار نیز نا امید شد و دوباره به براندازی رو کرد و ترامپ رسما این مطلب را اعلام کرد اما براندازی این مرتبه دیگر در قالب جنگ، تهاجم فرهنگی، مهار نمی‌گنجد چون قبلا در تمام این زمینه‌ها شکست خورده‌اند.

غلامی تأکید کرد: دشمنان این بار براندازی بر بستر ایجاد نارضایتی مردمی را طرح‌ریزی کردند که نارضایتی مردمی نیز در اثر مشکلات اقتصادی پدید می‌آید بنابراین از برجام خارج شدند و شروع کردند به فشارها و تحریم‌های بیشتر و تدبیری نیز در کشور انجام گرفت در موضوع ارز و سکه که کمک کرد به آن‌ها تا کار خود را به قول خودشان پیش ببرند تا تابستان گرمی در سال 97 پیش‌بینی کرده بودند را محقق کنند.

وی افزود: در این قصه قیمت‌گذاری برای سوخت نیز در اجرا اشکالاتی وجود داشت و باید دقت بیشتری می‌شد مانند گذشته که تجربه شده بود از آن تجربه باید استفاده می‌شد تا چنین شوکی به مردم وارد نشود چراکه یکی از ترفندهای دشمن در لطمه زدن به رقبای خود همین وارد آوردن شوک به اقتصاد و مردم آن‌ها است.

امام جمعه موقت نکا اذعان کرد: بعضی از کارهای انجام شده بعد از اعلام سهمیه‌بندی مانند دادن کمک‌هزینه معیشتی و تعیین سوخت برای وسایل نقلیه عمومی و باری نیز باید در یک عملیات روانی قبلا انجام می‌شد درحالی که سوال این است که اصلا چرا سهمیه‌بندی برداشته شد.

این مسئول اضافه کرد: رهبر انقلاب از اصل تصمیم نظام حمایت و مردم نیز قبول کردند اما در نحوه اجرای آن همچنان نارضایتی وجود دارد و باید برای مردم فکری شود و باید حواسمان باشد که پشت سر خود دشمن داریم همین‌هایی که داعش‌گونه آدم کشتند و قرار داشتند تا 500 هزار کشته نیز پیش بروند.

وی گفت: اما با درایت ولایت و هوشیاری مردم این فتنه خطرناکی که جنگ جهانی علیه ما بود که دشمن را در آن عقب زدیم مسئولان تلاش کنند این مسئله بار سنگین‌تری بر روی مردم نباشد ما نیز باید ضمن انتقاد از عملکردها مانند رهبری دولت مستقر را تقویت کنیم تا بتواند کار خود را انجام دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 407784

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/407784/مشکلات-کشور-انقلاب-ربط-ندارد-انتخاب-براندازی-بستر-نارضایتی-مردمی-آخرین-حربه-دشمن-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com