تاریخ انتشارجمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۰۷۷۷۲
برای پیشگیری از آنفلوآنزا و بیماری های حاد تنفسی باید از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای آنفلوآنزا و بیماری حاد تنفسی خودداری کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ این روزها شاهد افزایش مبتلا شدن به بیماری آنفلوآنزا هستیم. در همین راستا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نکاتی را به منظور پیشگیری از این بیماری بیان کرده که به شرح زیر است‌
برای پیشگیری از آنفلوآنزا و بیماری‌های حاد تنفسی باید از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن افراد دارای آنفلوآنزا و بیماری حاد تنفسی خودداری کرد.
پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه به وسیله دستمال یا قسمت بالای آستین و شستشوی صحیح و مکرر دست‌ها با آب و صابون 
هنگام بیماری باید از دست زدن به چشم‌ها و بینی، حضور در اماکن عمومی و رها کردن دستمال کاغذی‌های مصرف شده در محیط خودداری کنیم.
شیوه صحیح شست‌وشوی دست‌ها در 10 مرحله: 
خیس و صابونی کردن دست‌ها، شستن کف دست‌ها با هم، شستن بین انگشتان از پشت دست، شستن بین انگشتان از کف دست، گره کردن نوک انگشتان در هم و شست‌وشوی آنها، شستن دقیق و جداگانه انگشتان شصت، شستن خطوط کف دست با نوک انگشتان، شستن دور مچ هر دو دست، خشک کردن دست‌ها با دستمال، بستن شیر آب با همان دستمال و انداختن دستمال در سطل زباله.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴