تاریخ انتشارجمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۰۷۷۳۳
مرکز آموزشی و مهارت افزایی بسیج سازندگی با عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج با حضور فرمانده سپاه کربلا در سمسکنده ساری افتتاح شد.
۰
plusresetminus
شکوفایی استعداد کارآفرینان در مرکز مهارت‌افزایی بسیج/آشنایی کارجویان با شیوه‌های کارآفرینی دانش‌بنیان
به گزارش بلاغ، به مناسبت هفته بسیج مرکز آموزشی - مهارتی سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی مازندران، با حضور سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان و برخی از فرماندهان نواحی در سمسکنده ساری افتتاح شد.

این مرکز به مساحت 7 هکتار در دو بخش تولیدی و آموزشی فعالیت دارد، در بخش آموزشی که شامل اقدامات علمی و کارگاهی‌ست، افراد در قسمتی از محوطه‌ی دهکده، در کنار آموزش‌های تئوریک از نزدیک با نحوه پرورش گیاهان گلخانه‌ای، تکثیر و پرورش دام و پرندگان آشنا می‌شوند.

بخش کارگاهی که در زمینه‌های IT و تعمیرات لوازم خانگی‌ست، آموزش به علاقه‌مندان توسط اساتید متخصص صورت می‌گیرد.
همچنین قسمت تولیدی این دهکده، شامل واحد 500 قطعه‌ای تکثیر و پرورش قرقاول، واحد 200 راسی تکثیر و پرورش دام سبک، واحد تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی با ظرفیت 3 تن، واحد 3 هزار اصله‌ای تکثیر و پرورش گیاهان گلخانه‌ای و واحد هزار قطعه‌ای تکثیر و پرورش مرغ و سایر پرندگان بومی‌ست.



در بخش تولید، کارگاه بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز به‌عنوان مکمل فعالیت‌های دهکده اقتصادی وجود دارد.

سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی و مهارت افزایی بسیج سازندگی ( دهکده اقتصاد مقاومتی) در سمسکنده ساری اظهار کرد: بسیجیان جویای کار که رشته های قابل اجرا با سرمایه کم تحت عنوان بنگاه های زودبازده و مشاغل خانگی را انتخاب می کنند می توانند در این مرکز در رشته‌های مختلف مهارت ببینند.

وی افزود: در مرحله اول مهارت ها و آموزش های مربوط به رشته های دامپروری، کشاورزی و گل و گیاه در این مرکز آموزش داده می شود و در گام های بعدی آموزش های فنی در رشته های صنعت نیز ارائه می شود.



این مسئول ادامه داد: این مرکز آموزشی و مهارت افزایی از هفته آینده کارآموز می پذیرد و کارجویان با شیوه های کارآفرینی دانش بنیان آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا یادآور شد: ما باید با استفاده از منابع دراختیار و موجود راندمان تولید را افزایش دهیم و به عنوان نمونه کشت محصولات بدون استفاده از آب و خاک در این مرکز انجام می شود.

بابایی با بیان اینکه کشت زعفران بدون استفاده از آب و خاک در استان در حال تولید است تصریح کرد: همچنین با تصحیح فرمول غذایی و تغذیه و بهره گیری از روش های علمی، نسبت به ترویج نژاد چندقلوزایی در این مرکز اقدام می شود.



وی افزود: امیدواریم خروج آموزش های مرکز دهکده اقتصاد مقاومتی منجر به کارآفرینی و اشتغال شود و این مرکز در راستای تکمیل حلقه‌های کارآفرینی و تولیدی است و این مجموعه می تواند مرکزی برای دانشی کردن کارها باشد.

فرمانده سپاه کربلا، سربازان را از جمله مخاطبان دهکده اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: بازنشستگان زیادی در استان وجود دارد که نیازمند شغل و درآمد ثانوی هستند و داوطلبان و پیشکسوتان سپاه، بسیجیان می توانند آموزش های لازم را بهره مند شوند.

عکس: ابراهیم فلاح

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴