سخنگوی انجمن تولیدکنندگان:

۹۰ درصد بازار لوازم خانگی، قاچاق است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۴۰۷۶۳۵
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: حجم قاچاق در صنعت لوازم خانگی، به روزی هزار تا سه هزار ماشین رسیده است.
۰
plusresetminus
۹۰ درصد بازار لوازم خانگی، قاچاق است
به گزارش بلاغ، حمیدرضا غزنوی با اشاره به آخرین وضعیت بازار لوازم خانگی تصریح کرد: در شرایط کنونی، تولیدکنندگان تا سه برابر بیشتر از ظرفیت خود، توان تولید جهت تامین نیازهای بازار را دارند اما با این وجود، عواملی از جمله «کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش» و «قاچاق رسمی» از معضلات چرخه تولید در صنعت لوازم خانگی است.

وی افزود: با وجود شرایط تحریمی و نوسانات نرخ ارز، در زنجیره تامین و تولید لوازم خانگی خللی وارد نشده و علیرغم اینکه نوسانات ارزی، افزایش قیمت تمام شده لوازم خانگی را به دنبال داشت اما هیچ اثری بر کیفیت، کمیت و تامین قطعات در این صنعت نداشته و تولید طبق روال قبل انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به سهم قاچاق لوازم خانگی عنوان کرد: در حال‌حاضر حدود ۹۰ درصد بازار لوازم خانگی، قاچاق بوده و مردم نیز به این کالاها به راحتی و حتی از طریق شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند.

غزنوی، مهم‌ترین راه برای جلوگیری از ورود لوازم خانگی قاچاق به کشور را کنترل مبادی رسمی دانست و افزود: از آنجایی که لوازم خانگی قاچاق سهم عمده‌ای از بازار را در بر می‌گیرد در صورتی که مبادی ورودی و مرزهای رسمی کشور کنترل نشود باید بازار را به دقت رصد کرد تا از توزیع کالای قاچاق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه قاچاق رسمی لوازم خانگی عمدتاً از طریق مرزهای آبی کشور صورت می‌گیرد، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، حجم قاچاق لوازم خانگی به روزی هزار تا سه هزار ماشین (وانت بار، نیسان و...) رسیده که از چهار بندر تجاری به مراکز استان‌ها وارد کشور می‌شود.

وی با بر شمردن شیوه‌های عمده قاچاق لوازم خانگی به کشور تصریح کرد: ته‌لنجی، مناطق‌آزاد و گمرکات از مهم‌ترین شیوه‌های قاچاق بوده و در این میان سهم کوله‌برها ناچیز است.
 
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰