اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران:

قیمت کاغذ تا 40 درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۴۰۷۵۱۴
رئیس‌هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران از کاهش 25 تا40 درصدی قیمت کاغذ تحریر و گلاسه نسبت به اوج قیمت این محصول در دو ماه پیش خبر داد.
۰
plusresetminus
قیمت کاغذ تا 40 درصد کاهش یافته است
به گزارش بلاغ، بابک عابدینی  درباره وضعیت قیمت کاغذ اظهار کرد: در سه هفته اخیر قیمت کاغذ تحریر25 تا 4۰ درصد کاهش داشته و قیمت هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی از ۵۰۰ هزار تومان به حدود ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت کاغذ گلاسه هم در این مدت از ۱۶ به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

رئیس‌هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران درباره دلیل کاهش قیمت کاغذ گفت: تخصیص ارز حاصل از صادرات به واردات کاغذ و رفع محدودیت وارد کردن این کالا، موجب کاهش قیمت شد. تخصیص ارز حاصل از صادرات باعث شد برخی فعالان اقتصادی سرمایه‌های خود را در بخش واردات کاغذ فعال کنند.

عابدینی با بیان اینکه افزایش عرضه کاغذ در بازار باعث شد تب تقاضا کاهش یابد، در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت تولید تصریح کرد: در این مدت تولید کاغذ تحریر افزایش چشمگیری نداشته است.

گفتنی است، از پاییز سال ۱۳۹۶ بازار کاغذ تحریر و روزنامه با کمبود و افزایش قیمت مواجه شد تا جایی که در مقاطعی برخی نشریه‌ها و روزنامه‌ها مجبور به کم کردن تعداد صفحات خود شدند.

البته در روزهای آخر اسفند ماه سال گذشته، دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ گفته بود که «در سال گذشته ۳۷ هزار و ۳۵۴ تن کاغذ روزنامه‌ای و ۲۱۸ هزار و ۶۲۳ تن انواع کاغذ تحریر وارد کشور شده است، اما فقط ۶۹۱۵ تن کاغذ روزنامه‌ای و ۱۳ هزار و ۶۴۹ تن کاغذ تحریر با حواله معاونت‌های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت ارشاد توزیع شده است که به این معنا که سایر مقادیر که با ارز دولتی وارد شده، غیرقانونی توزیع شده است».
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی صادق از کاشان
اینا همش دردو کان است وسرکاری خدا ازشون نگذرد
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷