تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۰۷۴۸۶
اعلام آمارهای جدید از جنایت عربستان در یمن، نشان دهنده این است که هر ساعت سه نوزاد یمنی به دلیل محاصره جان می‌دهد و 400 هزار کودک نیز به دلیل ابتلا به وبا، جان باخته‌اند.
۰
plusresetminus
آمار هولناک از وضعیت کودکان یمنی/400 هزار کودک فقط از وبا مرده‌اند!
به گزارش بلاغ، اعلام آمار جنایت عربستان در یمن روز به روز ابعاد هولناک تری به خود می‌گیرد. یونیسف چند روز پیش بود که اعلام کرد، جان 12 میلیون کودک یمنی در خطر است.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن، نیز اعلام کرد که 70 هزار یمنی به دلیل محاصره جان باخته‌اند. اما آمارهای جدید از وضعیت کودکان یمنی، عمق این جنایت را بیش از پیش نشان می‌دهد. وزارت بهداشت یمن طی مراسمی، آمار شوکه‌کننده‌ای از وضعیت فاجعه‌بار نوزادان و کودکان یمنی به دلیل پنج سال جنگ ائتلاف سعودی ارائه داد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، پنج میلیون کودک یمنی از سوءتغذیه رنج می‌برند که بیشتر آنها زیر پنج سال سن دارند؛ ۳۰ درصد از بیمارانی که برای درمان نیاز به سفر به خارج دارند، کودک هستند و ده‌ها نفر از آنها می‌میرند. این وزارتخانه افزود، بیش از دو میلیون کودک در طول پنج سال جنگ، به وبا مبتلا شده‌اند و حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنها فوت کرده‌اند. از هر هزار کودک زیر پنج سال، ۶۵ نفر به دلیل همین بیماری‌ها، جان خود را از دست می‌دهند.

وزارت بهداشت یمن تصریح کرد، در هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوءتغذیه می‌میرد و نبود خدمات بهداشتی، منجر به مرگ شش نوزاد در هر دو ساعت می‌شود. دکتر «ماجده خطیب» مدیر بیمارستان زنان و کودکان «السبعین» هم اعلام کرد:« به دلیل کمبود دارو و امکانات ضعیف در زمینه تجهیزات پزشکی، ۳۲۵۴ کودک در بخش‌های مختلف بیمارستان فوت کرده‌اند.»

وی گفت، بیمارستان السبعین چندین بار بمباران شده و همین موضوع، باعث آسیب دیدن ساختمان و دستگاه‌های پزشکی شده و خسارت‌های مادی زیادی به بار آورده است. الخطیب ادامه داد، بیمارستان مذکور فاقد دستگاه تنفس مصنوعی برای کودکان است و به دلیل ادامه حملات و محاصره یمن، امکان تهیه این دستگاه وجود ندارد.

تداوم حملات سعودی
در همین حال، «یحیی سریع» سخنگوی وزارت دفاع یمن، در صنعا تاکید کرد، حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف، متوقف نشده است. سرتیپ سریع روز شنبه در پاسخ به اظهارات «مارتین‌گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، که در خلال جلسه توجیهی شورای امنیت گفته بود حملات هوایی به یمن، 80 درصد کاهش داشته است، گفت: «ائتلاف سعودی در هشت ساعت گذشته، بیش از 12 بار یمن را بمباران کرده و کانون این حملات نیز استان‌های صعده و حجه یمن بوده‌اند.» در همین حال، نیروهای ائتلاف سعودی با نقض مستمر توافق آتش‌بس در استان الحدیده (غرب یمن)، خانه‌ها و املاک شهروندان را زیر آتش حملات توپخانه‌ای و راکتی گرفتند.

بازگشت داعش و القاعده به یمن
جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن در حالی صورت می‌گیرد که عربستان با حمایت از گروه‌های تروریستی، ابعاد بحران یمن را بسیار هولناک‌تر کرده است. در این راستا، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از بازگشت عناصر گروهک‌های «القاعده» و «داعش» به برخی شهرهای جنوب یمن و ایجاد اردوگاه‌های جدید آموزشی در این مناطق خبر داد.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، عناصری از گروهک‌های داعش و القاعده با نظارت عربستان، در حال ایجاد اردوگاه‌های آموزشی جدید در مناطقی از جنوب یمن هستند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن افزود، ۷۵ نفر از خارجی‌های وابسته به القاعده و داعش، وارد تعدادی از شهرهای دو استان «شبوه» و «ابین» در جنوب یمن شده‌اند. این وزارتخانه تأکید کرد، رژیم سعودی در راستای استقرار مجدد گروهک‌های تکفیری در ابین و شبوه کار می‌کند، با این هدف که از آنها علیه مخالفان خود استفاده کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴