تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
کد مطلب : ۴۰۷۳۷۶
عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران تاکید کرد که متاسفانه جایزه ادبی جلال آل‌احمد از مسیر خود منحرف شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، استاد عباس براتی‌پور در گفت‌وگویی بیان داشت: متاسفانه با اعلام اسامی برخی انتخاب‌ها و نامزدهای جایزه ادبی جلال آل‌احمد در دوره دوازدهم، به عنوان یک عضو جامعه ادبی کشور متاثر شدم. وی گفت: مطابق ماده یک آیین‌نامه جایزه یاد شده، «هدف از اهدای جایزه ملی جلال آل‌احمد «ارتقای زبان و ادبیات ملی ـ دینی» از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار ادبی برجسته، بدیع و پیشرو است.»
من می‌پرسم نامزد کردن آثاری از ناشران دین‌ستیز چه قرابتی با آیین‌نامه و دلیل ذاتی جایزه جلال دارد؟

استاد براتی‌پور همچنین گفت: یکی از کتاب‌های نامزد شده برای جایزه، متعلق به ناشری است که به دلیل تلاش برای نشر کتابی در عناد با حضرت امام حسین(ع) با برخورد قضایی روبرو شد. آیا محصولات این ناشر باید هدف تکریم قرار گیرد؟ آیا به این شیوه، راه را برای جولان اندیشه‌های معاند فراهم نمی‌کنیم؟ ممکن است برخی بگویند اثر نامزد شده مغایر آیین‌نامه نیست. اما این پرسش وجود دارد که آیا یک ناشر معاند می‌تواند منشأ خیر واقع شود؟ آیا ناشر رسماً اعلام کرده است که از توهین به ساحت مقدسات پشیمان است؟

 عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران با بیان اینکه دبیر علمی جایزه جلال از وزیر ارشاد حکم می‌گیرد گفت: من از جناب وزیر متعجب هستم. ایشان در این دوره هم نیروهای ادبیات انقلاب را نادیده گرفتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما