تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۳۷
رئیس پیشین حزب سبز آلمان با انتقاد از ناتو اظهار داشت که این سازمان با سیاست های خود بحران کریمه را تشدید کرده است و باید به تهدیدات خود علیه روسیه پایان دهد.
۰
plusresetminus
 بلاغ به نقل از تسنیم، "یورگن تریتن"، رئیس سابق حزب سبز آلمان با انتقاد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهار داشت که این سازمان با سیاست‌های خود بحران کریمه را تشدید می‌کند.
وی که در گفتگو با روزنامه "زوددویچه سایتونگ" سخن می گفت خاطر نشان کرد که ناتو باید شاخ و شانه کشیدن های خود (در برابر روسیه) را متوقف کند.
"تریتن" به این ترتیب روی این تصمیم ناتو برای ارتقاء قابلیت های تسلیحاتی کشورهای شرق اروپا در سایه بحران اوکراین واکنش نشان داد.
ناتو اعلام کرده است که تا اواسط ماه آوریل گزینه های مناسب در این راستا را مد نظر قرار می دهد. در همین راستا ایالات متحده آمریکا فرستادن یک کشتی جنگی به دریای سیاه را مد نظر قرار داده است.
این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که نگرانی کشورهای شرق اتحادیه اروپا قابل درک است، اما این نگرانی ها با راهکار نظامی برطرف نمی شود. یک انتقال و استقرار دائمی نیروهای ناتو به لهستان اقدامی نادرست است. یک چنین اظهار نظرها و اقداماتی تنها حل بحران اوکراین را دشوارتر می کند.
این سیاستمدار بلند پایه حزب سبز آلمان همچنینبه شدت از اظهار نظرهای اخیر "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو انتقاد کرده و اعلام کرده است که ایده راسموسن مبنی بر لزوم گسترش ناتو به شرق خطری عمومی را ایجاد می کند. کسی که کشورهایی را با مسائل ارضی حل نشده به ناتو وارد می کند در اصل شرایط را ناپایدارتر می کند.
وی افزود: با توجه به این گونه اظهار نظرهای "راسموسن" خوب است که دوره دبیر کلی وی در ناتو به زودی پایان یابد.
راسموسن از مانورهای نظامی بیشتر ناتو در کشورهای عضو شرقی سخن گفته است و علام کرده است که این سازمان نیروها و ادوات نظامی بیشتری را در در این مناطق مستقر خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲