تاریخ انتشارجمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۰۷۳۲۹
خطیب جمعه نکا گفت: با بی‌تدبیری‌های صورت گرفته سبب ناراحتی اقشار مردم شد که حمایت رهبر انقلاب نبود حقیقتا قلب مردم جریحه دار شده و مردم به احترام رهبر آرام شدند و کاری نکردند.
۰
plusresetminus
فتنه آشوبگران با تدبیر رهبری و حمایت مردم جمع شد/ لزوم تقویت بسیج از سوی همه
حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج، اظهار کرد: بسیج بسیار ارزمند است چراکه در سال 58 این نیرو به فرمان امام راحل به منظور تحقق ارتش 20 میلیونی تشکیل شد که اگر محقق شود رعب و وحشت عجیبی در دل دشمنان ایجاد کرده و آن‌ها را بیش از پیش وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

وی خطاب به همه مسئولان و بزرگان کشور افزود: در شرایط فعلی بسیج نه تنها تقویت نمی‌شود بلکه بودجه بسیج را نیز نمی‌دهند و این نهاد مقدس را تحقیر می‌کنند برهمین اساس از دولتمردان گله داریم که بگویند برای تقویت بسیج چه اقداماتی انجام شد و تشکیل ارتش 20 میلیونی به کجا رسید اما توصیه ما این است که بزرگان از بسیج بیش از گذشته حمایت کنند.

* ابعاد مثبت سهمیه‌بندی بنزین
امام جمعه موقت نکا در ادامه به حوادث اخیر ناشی از سهمیه‌بندی بنزین در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: مسائل اخیر در این زمینه ابعاد مثبت و منفی در دل خود دارد که باید به هر کدام به صورت جداگانه پرداخته شود.

این مسئول ابتدا به جوانب مثبت موضوع اشاره و اضافه کرد: این نکته ضروری است که ما نه تنها در بنزین بلکه در سایر مصارف انرژی و حتی سبد غذایی خود ازجمله آب و نان نیز صرفه‌جویی نمی‌کنیم بلکه اصراف نیز می‌کنیم.

وی گفت: باید توجه کنیم که حامل‌های انرژی مانند نفت، گاز و بنزین چه مراحلی را از کشف، استخراج، انتقال و پالایش طی می‌کنند تا به دست ما برای مصرف برسند تاجایی که هزینه یک لیتر بنزین از یک لیتر آب در کشور ما کمتر بوده درحالی که در کشورهای منطقه این قیمت بسیار بیشتر از این است.

* گرانی؛ اولین نتیجه افزایش قیمت بنزین
محمدی لائینی در بیان ابعاد منفی اجرای طرح، اثرگذاری افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها را اولین نتیجه منفی آن برشمرد و تصریح کرد: این گران شدن نرخ بنزین در تمام کالاها تاثیر می‌گذارد و نرخ تمام اجناس نیز تغییر می‌کند البته کسی هم نمی‌تواند کنترل بکند چراکه نرخ اصلا دست من و شما نیست و نمی‌توانید بگویید نمی‌گذاریم اجناس گران شوند.

وی افزود: مشکل بعدی نحوه اجرای طرح بوده که تبدیل به یک شبیخون اقتصادی شد که فرقی با زلزله و سیل در جامعه نداشت کمااینکه این زلزله در بدنه اجتماع و مردم مسلمان شیعه افتاد درحالی که باید فکری برای نحوه اجرای آن می‌کردند.

خطیب جمعه نکا خسارت‌های وارده به کشور را در پی کارشناسی ناپخته و تصمیم عجولانه دانست و اذعان کرد: چرا باید نیمه شب و بدون اطلاع قبلی مردم این کار انجام می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون دشمن شاد شده‌ایم، اضافه کرد: کاری در مملکت صورت گرفته که سبب شادمانی دشمن و تهیه خوراک برای رسانه‌های بیگانه و انواع دشمنان این مردم مظلوم ایران شده است.

* چند سوال مهم
وی همچنین به طرح چند سوال مهم نیز پرداخت و گفت: اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا قبل از اجرای طرح مردم را توجیه نکردند چراکه با این مردم متدین و قابل توجیه نه صحبت و نه برای آنان زمینه‌سازی شد درحالیکه اگر با مردم صحبت می‌شد مردم هم هم‌رأی و هم همراه می‌شدند و قبول می‌کردند اما این اتفاق نیفتاد.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه از باب انتقاد سازنده حق داریم حرف بزنیم، دونرخی شدن قیمت بنزین را کاری اشتباه دانست و تأکید کرد: کسانی که خود مجریان این طرح هستند آیا خود پول بنزین می‌دهند یا از بنزین رایگان استفاده می‌کنند این افراد لباسی برای ملت دوختند که خودشان هیچوقت نمی‌پوشند.

 وی افزود: سوال دیگر این است که چرا در روز ولادت این کار را کرده و شادی را به عزا تبدیل کردند آیا اینقد متوجه نبودند که نباید در روز شادی این کار ار می‌کردند حال که کشور را ملتهب کردند چه کسی می‌خواهد این‌ها را جمع کرده و خسارات را جواب دهد.

* سهمیه‌بندی برای افراد نه وسایل نقلیه
امام جمعه نکا خواستار سرعت عمل در همه برنامه‌ها و امور مردم توسط مسئولان شد و بیان کرد: آیا در مسائل دیگر کار کشور نیز اینکونه شتاب‌زده عمل می‌کنند، مثلا آیا در اهدای وام ازدواج نیز تسریع داده می‌شود و یا پروژه‌ها به سرعت انجام می‌شود یا اینکه یک پروژه چندین سال به طول می‌انجامد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین برای اینکه این اتفاقات نیفتد می‌شد این سهمیه را برای همه مردم قرار داد نه فقط کسانی که وسیله نقیه دارند چراکه اگر جنگل برای همه مردم است بنزین نیز برای همه مردم است و همه مردم از بزرگ و کوچک حق دارند از این سهمیه استفاده کنند چه وسیله داشته باشند چه نداشته باشند.

وی گفت: اگر اینگونه عمل می‌کردند مردم خوشحال می‌شدند و این اتفاقات نیز نمی‌افتاد اما این عمل یک بی‌تدبیری بود که در شأن نظام و جمهوری اسلامی و بزرگان ما نبود حال آنکه از انسان‌های فهمیده باشعور بسیار بعید بود که اگر حمایت رهبر انقلاب نبود حقیقتا قلب مردم جریحه دار شده و مردم به احترام رهبر آرام شدند و کاری نکردند.

* تحلیلی بر صلح امام حسن(ع)
محمدی لائینی در ادامه به موضوع صلح امام حسن(ع) نیز رداخت و اظها رکرد: خیلی‌ها این صلح را دارای اشکال می‌دانند درحالیکه ایشان امام معصوم بوده و کار اشتباه نمی‌‌کند پس حالا که صلح کرده باید ساکت شد و حرفی نزد.

وی افزود: اگر امام در آن روز صلح نمی‌کرد شیعیان در آن روز از بین می‌رفتند و نسل همان مقدار شیعه نیز قطع می‌شد و از بین می‌رفت چراکه خود امام فرمود که یار باوفا نداشت و دست خالی بود و زمان یکه یا و یاوری نباشد چاره‌ای جز صلح وجود نداشت و نمی‌شد جنگید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴